تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۲۰۴۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
حسن روحانی در مراسم افتتاح ۵ پروژه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

در سال ۹۹، ۲۶ میلیون تن بر زنجیره فولاد افزوده می‌شود

می متالز - رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح ۵ پروژه ملی وزارت صنعت گفت: در بخش فولاد در آغاز دولت، تولید این زنجیره‌ها تقریباً نصف شرایط امروز بود، یعنی ما در زمینه فولاد آنچه در سال ۹۲ داشتیم امروز به دو برابر رسیده است و ما در شرایط تحریم در هر سال توانستیم کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را در مجموع دو برابر کنیم
در سال ۹۹، ۲۶ میلیون تن بر زنجیره فولاد افزوده می‌شود

به گزارش می متالز، در مراسمی با حضور  رئیس‌جمهور ، پنج پروژه ملی در قالب برنامه بزرگ و کشوری «تدبیر و امید برای جهش تولید» در استان‌های فارس، خوزستان و مازندران افتتاح شد. در این راستا، بهره‌برداری از طرح توسعه تولید انواع تخته MDF شرکت آرین شیمی در استان مازندران و طرح‌های سیلوی فلزی ۳۰ هزار تنی اقلید و سیلوی فلزی ۴۰ هزار تنی داراب در استان فارس با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

طرح تولید شمش و میلگرد مجتمع فولاد روهینا جنوب در خوزستان و طرح تولید کربنات سدیم کاوه در استان فارس نیز دیگر طرح‌هایی بودند که در این مراسم افتتاح شدند. با افتتاح این پنج پروژه، برای یکهزار و ۶۶۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.

روحانی در مراسم افتتاح این طرح‌های ملی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اقدامات دولت را در حوزه صنعت و معدن تشریح کرد که مهم‌ترین صحبت‌های  رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

  • در بخش فولاد در آغاز دولت، تولید این زنجیره‌ها تقریباً نصف شرایط امروز بود، یعنی ما در زمینه فولاد آنچه در سال ۹۲ داشتیم امروز به دو برابر رسیده است و ما در شرایط تحریم در هر سال توانستیم کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را در مجموع دو برابر کنیم.
  • در سال ۹۹، ۲۶ میلیون تن زنجیره فولاد ما افزوده می‌شود که از این ۲۶ میلیون تن در ۴ ماه اول که وارد ماه پنجم شدیم ۱۶ میلیون تن افتتاح شده و ۱۰ میلیون تن باقیمانده که تا پایان سال افتتاح خواهد شد و این نشان می‌دهد که کشور در مسیر تولید است.
  • امروز  ۵ هزار و ۶٠٨ میلیارد تومان طرح در سه استان در بخش چوب، فولاد و مواد اولیه شیشه و شوینده ها افتتاح شد که نشان می‌دهد که ما در مسیر حرکت هستیم.
  • در فولاد هم اکنون نیاز داخلی را تامین می‌کنیم و هم صادر می‌کنیم. امروز در بخش بلور و شیشه و در کربنات سدیم هم گفته شد که در فاز بعدی که انجام می‌شود علاوه بر تامین نیازهای داخلی می‌توانیم حتی صادر کننده هم باشیم.
  • در هر یک از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد، هر کدام یک هزار یا ۲هزار اشتغال مستقیم و چند هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است  که نشان می‌دهد که ما اشتغال را در سال سخت که فشار بیکاری زیاد است، افزایش می‌دهیم.
  • منطقه شمال و استان‌های مازندران، گیلان و گلستان مناطقی هست که آماده برای کشت محصولات کشاورزی و صنعت است؛ مخصوصاً این استان‌ها برای زراعت چوب آمادگی دارد هم وزیر جهادکشاورزی قبلی و هم دو نفر از استانداران به من گفتند که درآمد زراعت چوب در شمال از برنج هم بیشتر است.
  • وزیران، مسوولان و مدیران بانک‌ها باید بیشتر وقت بگذارند و کار کنند تا مشکلات حل شود، این رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و بخش دولتی و رفع محدودیت‌ها سرعت ما را بیشتر و دشمن ما را ناامید می‌کند.
عناوین برگزیده