تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۲۰۴۴۲

گام‌های موثر دانش‌بنیان‌ها در صنایع پالایشی و پتروشیمی

می متالز - استاندار مرکزی معتقد است که تحریم‌ها، منجر شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان نقش برجسته‌تری در کشور داشته باشند و قدم‌های موثری در زمینه تعمیر قطعات و ماشین‌آلات، اورهال و تامین قطعات در این استان مرکزی بردارند
گام‌های موثر دانش‌بنیان‌ها در صنایع پالایشی و پتروشیمی

به گزارش می متالز، سید علی آقازاده با اشاره به همکاری شرکت‌های دانش بنیان در  بخش صنایع و تولیدات استان مرکزی گفت: از دو سال گذشته و با شرایط تحریمی سخت، نقش شرکت‌های دانش بنیان بیش از هر زمان دیگری بسیار برجسته شده است و این شرکت‌ها حرکت‌های بسیار بزرگی در جهت مقابله با تحریم از خود نشان داده‌اند.

وی افزود: در استان مرکزی به دلیل اینکه نیاز‌های صنعتی بالاست، شرکت‌های دانش بنیان بر اساس نیاز‌های صنایع مختلف استان فعالیت‌های خوبی را شروع کردند و این روند در خیلی موارد باعث قطع وابستگی به خارج شده است.

استاندار مرکزی یادآوری کرد: شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تعمیر قطعات و ماشین‌آلات، اورهال و تامین قطعات  قدم‌های بلندی در استان مرکزی برداشته‎اند که قابل تقدیر است.

آقازاده گفت: به برکت فعالیت موثر شرکت‌های دانش بنیان در استان مرکزی، پالایشگاه و پتروشیمی شازند از سال ۹۷ کارهای مربوط به اورهال را خودشان انجام می‌دهند. درصورتی‌که در گذشته شرکت‌های خارجی این کار را انجام می‌دادند.

عناوین برگزیده