تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۲۰۶۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت:

بیش از ۹۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض می‌شود

می متالز - معاون معدنی وزیر صمت از اعطای ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به واحدهای کوچک معدنی تا پایان سال خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض می‌شود.
بیش از ۹۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض می‌شود

معاون وزیر صمت: بیش از 90 درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض می‌شود

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی عصر امروز در جلسه استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمان با معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 90 تا 95 درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض اختیار می‌شود، اظهار داشت: دلیلی برای وجود پروانه معدن غیرفعال در کشور وجود ندارد و معادن ما باید فعال شوند.

وی با بیان اینکه اجازه صادرات مواد اولیه را نمی‌دهیم گفت: کارخانجات داخل استان با کمبود مواد اولیه معدنی روبه‌رو هستند و در این حالت امکان صادرات مواد معدنی نیست.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه طرح جامع فولاد مبنای کار است عنوان کرد: بر این اساس باید به تولید 55 میلیون تن فولاد در سال برسیم.

وی با بیان اینکه تشکیل زنجیره فولاد را پیگیری می‌کنیم اما به میزان نیاز کشور و به اندازه‌ای که کارخانجات تاسیس شده قبلی ضرر نکنند گفت: حدود سه میلیارد تن ذخیره سنگ آهن کشور است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سالی حدود 160 میلیون تن سنگ آهن نیاز امروز کشور است، افزود: سنگ آهن موجود جواب کمتر از 11 سال خوراک کارخانجات کشور را می‌دهد و از الان باید برای این مساله چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ معدنی باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند گفت: البته تاکنون هم این شرکت‌ها کمک‌هایی داشته‌اند اما نیاز است که این اقدامات ادامه‌دار باشد.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امسال برای واحدهای کوچک معدنی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است، افزود: 3 هزار میلیارد تومان تا پایان سال وام کم‌سود با وثیقه گذاشتن پروانه معدن به این واحدها اعطا می‌شود.

‌محمد جواد فدائی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: روز جمعه 30 خرداد ماه جلسه‌ای با مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران داشتیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه در این جلسه قرار شد هیئتی متشکل از معاونان وزارت صمت به استان کرمان آمده تا مشکلات استان کرمان را بررسی کنند افزود: نتایج این سفر در جلسه مجدد با مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در تهران پیگیری می‌شود.

عناوین برگزیده