تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۲۱۳۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی در جوابیه‌ای اعلام کرد:

رایزنی سپرده گذاری مرکزی برای رفع مشکلات سهامداران عدالت

می متالز - شرکت سپرده گذاری مرکزی برای رفع مشکلات سهامداران عدالت جوابیه داد.
رایزنی سپرده گذاری مرکزی برای رفع مشکلات سهامداران عدالت

به گزارش می متالز، روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی در جوابیه‌ای اعلام کرد: در راستای افزایش شفاف سازی و رفع مشکلات سهامداران عدالت، رایزنی‌هایی با بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری انجام شده تا آن‌ها پاسخگوی سوالات فروشندگان ۳۰ درصد از سهامداران عدالت باشند تا پاسخگویی به این افراد بهبود یابد که متن کامل به شرح ذیل است.

با سلام و احترام.

برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در روز‌های اخیر اظهارنظر‌هایی در خصوص تاخیر در پرداخت وجوه حاصل از فروش سهام عدالت کرده اند که شرکت سپرده گذاری مرکزی در راستای شفاف سازی و آگاهی این نمایندگان محترم و تنویر افکار عمومی مطالبی را تقدیم می‌کند.

اولویت نخست شرکت سپرده گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به طوری که هیچ فردی غیر از خود سهامدار، امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

از سوی دیگر، احراز هویت مشمولان سهام عدالت تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد انجام می‌شود، لذا دقت و حساسیت بالایی نسبت به نحوه شناسایی مشتریان در این زمینه اعمال می‌شود و ممکن است در این رهگذر سفارش عده‌ای از افراد هنوز نهایی نشده باشد و یا اینکه آن‌ها سفارش خود را گذاشته اند، اما هنوز فروشی انجام نشده است.

بر اساس آخرین آمارها، حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر درخواست فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود را ثبت کرده اند که تاکنون سهام بیش از یک میلیون ودویست هزار نفر به فروش رفته و سایر درخواست‌ها نیز یا در فرایند فروش قرار دارد و یا اینکه شماره شبای بانکی و یا تلفن همراه سهامداران به تایید مراجع ذیصلاح نرسیده است.

همچنین در راستای افزایش شفاف سازی و رفع مشکلات سهامداران عدالت، رایزنی‌هایی با بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری انجام شده است تا آن‌ها پاسخگوی سوالات فروشندگان ۳۰ درصد از سهامداران عدالت باشند تا پاسخگویی به این افراد بهبود یابد.

با اعلام مراتب از کلیه مشمولین سهام عدالت درخواست می‌کنیم حتی الامکان سهام خود را برای بلند مدت نگهداری نمایند، ولی تلاش ما بر این است که اگر کسی قصد فروش داشت با احراز هویت مطمئن سهامدار فرایند فروش را برایش تسهیل کنیم.

امیدواریم با ورود بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری به فرایند پاسخگویی به سهام عدالت، مشکلات افرادی که با نقص مدارک روبرو هستند، هر چه سریعتر برطرف شود و این افراد نیز بتوانند سهام مورد نظر خود را فروخته و وجه حاصل از فروش سهام عدالت خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

 

روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی

عناوین برگزیده