تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۲۲۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن؛

عملکرد سه ماهه مدرس خیابانی رضایت‌بخش بوده است

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عملکرد «حسین مدرس خیابانی» در حدود سه ماه سرپرستی وزارت صمت رضایت‌بخش بوده و این امر در کنار گام‌هایی که برای برطرف کردن بعضی از مشکلات برداشته، برای وی امتیاز محسوب می‌شود.
عملکرد سه ماهه مدرس خیابانی رضایت‌بخش بوده است

به گزارش می متالز، «حجت الله فیروزی» روز جمعه  در خصوص معرفی «حسین مدرسی خیابانی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بررسی سوابق و عملکرد وی در کمیسیون خبر داد و افزود: عملکرد مدرس خیابانی در حدود سه ماه سرپرستی این وزارتخانه رضایت‌بخش بوده است. این موضوع در کنار اخلاق و رفتار مناسب او و گام‌هایی که برای برطرف کردن بعضی از مشکلات برداشته، برای مدرس خیابانی امتیاز محسوب می‌شود.

نماینده مردم فسا با بیان اینکه نوسانات بازار دغدغه نمایندگان مجلس است،  اظهار داشت: کنترل قیمت‌ها در بازار جزو  وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است. از طرفی نوسانات قیمت در فولاد، خودرو و کالاهای صنعتی زیاد است و برای این مسائل باید وزیر پیشنهادی پاسخ‌های اقناع کننده و با برنامه ارائه دهد.

فیروزی اظهارداشت: وزیر پیشنهادی باید با برنامه‌هایی که تا پایان دولت دوازدهم و حتی بعد از آن ارائه می‌دهد نظر نمایندگان را برای گرفتن رای اعتماد جلب کند.

وی درباره اینکه آیا امکان دارد با انتخاب مدرس خیابانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، تفکیک این وزارتخانه هم در دستور کار قرار بگیرد،  عنوان کرد: تا پایان عمر دولت، کمتر از یک سال زمان باقی است و فرصتی برای این اقدام وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با ابراز امیدواری از اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت سبب اقناع نمایندگان شود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت  نتیجه تجمیع چند وزارتخانه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر این وزارتخانه ماموریت‌های مهمی در بازار، ‌بازرگانی داخلی و خارجی، تامین نیازهای ضروری مردم، صنایع خودرو، فولاد، ‌اصناف و...دارد که  اهمیت آن را برای مجلس،  دولت و مردم دوچندان می‌کند.

نماینده مردم فسا در مجلس بخش اعظم دغدغه نمایندگان را در برنامه‌های وزیر پیشنهادی و مدیریت بازار دانست و گفت: این موضوع آنقدر مهم است که حتی رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در عیدقربان به آن تاکید کردند.

وی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی باید پیش از روز رای‌گیری در مجمع نمایندگان استان‌ها و فراکسیون‌ها رایزنی‌های لازم را انجام دهد و برنامه‌های خود را تشریح کند تا روزی که وارد مجلس می‌شود از گرفتن حداکثر آراء نمایندگان مطمئن باشد.

بیشترین بار تحقق شعار جهش تولید بر دوش وزارت صمت است

«مهدی طغیانی» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درباره ارزیابی خود از «حسین مدرس خیابانی» به عنوان وزیر پیشنهادی صمت گفت:‌ وزیر پیشنهادی باید هفته‌آینده برنامه های خود را در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه کند و نمایندگان ضمن بررسی این برنامه‌ها از دیدگاه‌ها و نظرات وزیر پیشنهادی در خصوص وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مطلع شوند.

وی افزود: بخش اعظم تحقق شعار جهش تولید که برای سال ۹۹ نامگذاری شده بر دوش وزاررت صمت است و از این بابت این وزارتخانه جایگاه بسیار مهمی دارد.  از طرفی با توجه به تحریم‌ها، شیوع کرونا و مسائل اقتصادی، سال سختی پیش روی دولت و این وزارتخانه است و با توجه به این شرایط وزیر پیشنهادی باید برنامه‌های عملی و کاربردی با نگاه به افق آینده ارائه کند.

عناوین برگزیده