تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۲۲۴۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت استان کرمانشاه خبر داد:

صادرات 5 میلیارد دلاری کالا از کرمانشاه به عراق در 2 سال گذشته

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طی دو سال گذشته پنج میلیارد دلار کالا از مرزهای این استان به کشور عراق صادر شده است.
صادرات 5 میلیارد دلاری کالا از کرمانشاه به عراق در 2 سال گذشته

به گزارش می متالز، محسن دارابی در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور حمید زادبوم «معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت ایران» برگزار شد، به جایگاه ویژه استان کرمانشاه در رونق اقتصادی و توسعه صادرات کشور اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی که دارد، در محور کریدور شرق به غرب و محور شمال غرب به جنوب غرب، وجود پنج مرز رسمی و یک بازارچه رسمی، بیش از نیمی از صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور عراق را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه تاکید کرد: استان کرمانشاه به عنوان دروازه تجاری غرب کشور و نیز آستان ارادت زوار اباعبدالحسین(ع) طی دو سال گذشته، توانست پنج میلیارد دلار کالا به کشوردوست و برادر عراق صادر کند.

رییس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: در خصوص پیمان سپاری و تعهدات ارزی تجار و بازرگانان، استان کرمانشاه از قدیم الایام دغدغه هایی در خصوص بازگشت ارز داشته است و تا کنون به تعهدات خود عمل نموده است.

دارابی در پایان بیان کرد: دو میز تخصصی سیمان و نخود مختص استان کرمانشاه است که در این راستا توانسته ایم قدم‌های مثبتی در این خصوص برداریم به طوری که از 77 واحد تولیدی سیمان در کشور، 2 واحد تولیدی در استان کرمانشاه، تحت عنوان سیمان سامان سیمان غرب وجود دارد که سالانه ۳۰ میلیون تن تولید دارد و ۴.۳ درصد اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با حضور حمید زادبوم«معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت ایران»، حیدری«نماینده مردم شریف شهرستان های قصرشیرین گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی»، لهونی«نماینده مردم شریف پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی»، حاتمی«معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه»، محسن دارابی«رییس سازمان صمت استان»، کیوان کاشفی« رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی» و سایر مدیران ارشد استان در سالن جلسات شهدای دولت استانداری کرمانشاه عصر امروز شانزدهم مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

عناوین برگزیده