تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۲۳۲۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیام غلامحسین شافعی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

پیش‌نیاز جهش تولید، بخش خصوصی کارآمد با محوریت تشکل‌های اقتصادی است

می متالز - غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در پیامی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، مهم‌ترین ابزار و پیش‌نیاز شکوفایی اقتصادی را تحقق جهش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی دانسته که باید توسط بخش خصوصی کارآمد و با محوریت تشکل‌های اقتصادی به انجام برسد.
پیش‌نیاز جهش تولید، بخش خصوصی کارآمد با محوریت تشکل‌های اقتصادی است

به گزارش می متالز، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در پیامی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، مهم‌ترین ابزار و پیش‌نیاز شکوفایی اقتصادی را تحقق جهش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی دانسته که باید توسط بخش خصوصی کارآمد و با محوریت تشکل‌های اقتصادی به انجام برسد.

در پیام رئیس اتاق ایران آمده است:

نام‌گذاری ۲۲ مرداد به‌عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، نشان از اهمیت، نقش و جایگاه تشکل‌ها در بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

چنانچه در ساختار اقتصادی کشور، دولت، فعالان کسب‌وکار و تشکل‌ها در جایگاه واقعی خود قرار گرفته باشند، بخش خصوصی به‌عنوان موتور محرکه اقتصادی می‌تواند نقش پررنگ و اثربخشی در بهبود فضای کسب‌وکار ایفا کند.

در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام‌گذاری شده، مهم‌ترین ابزار و پیش‌نیاز شکوفایی اقتصادی، جهش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی، بخش خصوصی کارآمد با محوریت تشکل‌های اقتصادی است.

حضور و مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی در تشکل‌ها و وجود ساختارهای نهادی کارآمد در اقتصاد علاوه بر افزایش قدرت چانه‌زنی بخش خصوصی با حاکمیت و رفع موانع تولید و صادرات و اشتغال‌زایی، موجبات توسعه پایدار اقتصادی را فراهم خواهد ساخت.

فرصت را مغتنم شمرده، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را به بخش خصوصی و فعالان فعالیت‌های تشکلی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روزافزون ایشان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

عناوین برگزیده