تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۱۲۳۴۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
به دستور دادستان کل کشور؛

معوقات خرداد و تیر کارگران هپکو هفته آینده پرداخت می‌شود/ دستور دادستان کل کشور به حسابرسی از شرکت

می متالز - نشستی با حضور مسوولان استان مرکزی و نمایندگان کارگران هپکو با دادستان کل کشور برگزار شد و طی آن پرداخت معوقات خرداد و تیر کارگران و حسابرسی از این شرکت تکلیف شد.
معوقات خرداد و تیر کارگران هپکو هفته آینده پرداخت می‌شود/ دستور دادستان کل کشور به حسابرسی از شرکت

به گزارش می متالز، اعتراضات کارگران هپکو از هفته گذشته از سر گرفته شد. در این دور از اعتراضات کارگران خواستار پاسخگویی مدیریت این شرکت نسبت به عملکرد یکساله خود شدند. همچنین آنان به بلاتکلیفی سهامدار این شرکت و نبود کار در آن اعتراض داشتند.

با این حال، به نظر می‌رسد راه حل مسوولان برای پاسخگویی به اعتراضات، صرفا از طریق پرداخت معوقات کارگران است؛ در حالیکه کارگران دریافت حقوق خود را از طریق رونق تولید در شرکت می‌خواهند.

به گفته عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک، حقوق معوق خرداد و تیرماه امسال کارکنان این شرکت، اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود.

قاسمی بیان کرد: مسائل و مشکلات کارخانه هپکو، چهارشنبه در نشستی با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شورای کارگری هپکو با دادستان کل کشور مورد بررسی قرار گرفت و در این نشست مقرر شد تحت هر شرایطی ۲ ماه حقوق معوق خرداد و تیر کارگران پرداخت شود.

به گقته وی در این نشست مقرر شد نسبت به راه اندازی خط تولید کارخانه هپکو ا دریافت سفارش از دستگاه‌های مختلف اجرایی و پیمانکاران بزرگ داخلی اقدام شود.

همچنین شورای اسلامی کار هپکو در کانال رسمی این شورا، به ارائه گزارشی از این جلسه پرداخت.

براساس این گزارش، دادستان کل کشور به تأمین اجتماعی تکلیف کرده است که رونق تولید را به هپکو بازگرداند و نباید تنها از خود شرکت خرج شود. همچنین به نمایندگان تأمین اجتماعی تکلیف شد هر چه سریعتر نسبت به تکلیف مدیریت هلدینگ و گرفتن برنامه کاری از مدیران و برنامه زمان بندی شده، اقدام کند.

مساله حسابرسی از شرکت هپکو نیز در این جلسه مطرح شده و دادستان کل کشور دستور به جریان افتادن این پرونده را صادر کرده است.

عناوین برگزیده