تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۲۳۴۷۹
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بهره‌برداری از راه‌آهن یزد- اقلید تا پایان امسال/ پروژه‌های بزرگراهی، آزادراهی و ریلی در دستور کار دولت

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگراهی، آزادراهی و ریلی در دستور کار دولت است، گفت: راه‌آهن یزد- اقلید تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از راه‌آهن یزد- اقلید تا پایان امسال/ پروژه‌های بزرگراهی، آزادراهی و ریلی در دستور کار دولت

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سفر یک‌روزه خود به استان یزد از پروژه بزرگ‌راه کنارگذر یزد – ابرکوه - سورمق و همچنین راه‌آهن یزد - اقلید بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما در استان یزد در سال جاری بهره‌برداری از مسیر ریلی یزد به ابرکوه و بعد به سمت اقلید است، گفت: یکی از پروژه‌های در حال اجرا مسیر ریلی یزد به ابرکوه به سمت سورمق است که عملاً اتصال بزرگراهی استان فارس با استان یزد را برقرار می‌کند.

خادمی بابیان اینکه مسیر این بزرگراه به طول 190 کیلومتر به اتمام رسیده است، اظهار داشت: چیزی که از این مسیر باقی‌مانده کنارگذر ابرکوه به طول 15 کیلومتر است که عملیات اجرایی آن در حال اجرا می‌باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که تا آبان ماه امسال بتوانیم این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم، افزود: امیدواریم با تکمیل تقاطع طرفین این کنارگذر بتوانیم تا پایان سال این کل کنارگذر را مورد بهره‌برداری قرار دهیم و به‌این‌ترتیب با خارج کردن مسیر ترددی بارهای سنگین بتوانیم ترافیک داخل شهر و عبوری را تفکیک کنیم تا امنیت را برای مردم شهر ابرکوه به وجود آوریم.

تا پایان سال چهار پروژه ریلی به بهره‌برداری می‌رسد

وی بابیان اینکه امسال در بخش‌های مختلف بزرگراهی، آزادراهی و ریلی اولویت‌بندی‌هایی در سطح کشور داریم خاطرنشان کرد: در بخش ریلی چهار پروژه را در دستور کارداریم که ان‌شاءالله تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

خادمی به اشاره به طول 471 کیلومتری این چهار پروژه ریلی، گفت: یکی از این پروژه‌ها مسیر یزد به ابرکوه به سمت اقلید است و سه پروژه‌ی دیگر را نیز در دستور کارداریم که اتصال بستان‌آباد به سمت تبریز و اتصال رشت به سمت کاسپین است.

وی تعداد آزادراه‌های در دستور کار را 5 پروژه اعلام کرد و اظهار داشت: مسیر این پروژه‌ها به طول 518 کیلومتر خواهد بود که تا پایان سال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. یکی از آن‌ها، آزادراه اصفهان به شیراز است که به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های آزادراهی، تکمیل بخشی آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان و آزادراه اراک به خرم‌آباد است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

یک ابر پروژه آزادراهی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

خادمی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران را به‌عنوان یک ابر پروژه عمرانی و رفع گلوگاه استان تهران و استان البرز عنوان کرد و گفت: از دیگر پروژه‌های آزادراهی، آزادراه منجیل به رودبار است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه در بخش بزرگراهی 7800 کیلومتر بزرگراه در کشور در حال اجرا داریم، اظهار داشت: برنامه ما این است که حدود 1200 کیلومتر از بزرگراه‌ها را تا پایان سال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اضافه کرد: در کلیه استان‌ها پروژه بزرگراهی در دستور کارداریم که در استان یزد نیز کنارگذر ابرکوه، بزرگراه یزد به سمت طبس، اردکان به سمت چوپانان به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی خاطرنشان کرد: در مورد راه‌آهن اقلید برنامه ما این بوده که تا پایان سال این مسیر ریلی را به بهره‌برداری برسانیم که طول این مسیر ریلی 271 کیلومتر است.

عناوین برگزیده