تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۲۸۷۵۲
سرویس خبر : انرژی

وزارت نفت برای اجرای قانون پتروپالایشگاه‌ها منتظر اعلام نظر صندوق توسعه ملی است

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بیژن زنگه در پاسخ به نامه رییس کمیسیون تاکید کرد که وزارت نفت برای اجرای قانون پتروپالایشگاه‌ها منتظر اعلام صندوق توسعه ملی است.
وزارت نفت برای اجرای قانون پتروپالایشگاه‌ها منتظر اعلام نظر صندوق توسعه ملی است

به گزارش می متالز، مالک شریعتی نیاسر درباره جلسه روز سه شنبه کمیسیون انرژی اظهارداشت: در این جلسه پاسخ وزیر نفت به نامه دو هفته پیش رییس کمیسیون انرژی درباره اجرایی شدن قانون پتروپالایشگاه‌ها قرائت شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: ‌وزیر نفت در این نامه اعلام کرد که شرکت‌های متقاضی انتخاب شده و ظرفیت‌های لازم نیز به این شرکت‌ها اختصاص داده است و برای اجرای قانون پتروپالایشگاه‌ها منتظر تشکیل جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی هستیم تا موضوع تنفس خوراک بر اساس جدول پیشنهادی وزارت نفت مصوب شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیران و اسلامشهر با بیان اینکه وزارت نفت آمادگی دارد مجوز پتروپالایشگاه‌ها را صادر کند، ‌افزود: اعطای مجوز به پتروپالایشگاه‌ها سبب خواهد شد تا آنها کار خود را آغاز کنند و در این راه وزارت نفت هر گونه همکاری را انجام خواهد داد.

مالک شریعتی درباره پاسخ وزیر نیرو به سوالات اعضای کمیسیون انرژی یادآور شد: حدود یک ماه و نیم بعضی از اعضای کمیسیون در جلسه با وزیر نیرو از او سوال داشتند که به دلیل کمبود وقت منجر به پاسخگوی مقام وزارت نشد و در نامه‌ای پاسخ به این سوالات از وزیر مطالبه شد و وزیر نیز به صورت مبسوط به سوالات پاسخ داد.

وی ادامه داد: بعضی از اعضا نسبت به نقصان یا عدم تطابق به مطالبه‌ای که در پاسخ سوالات  از وزیر داشتند، گله کردند و قرار شد در جلسات آینده بعضی از سوالات دوباره مطرح شده و مسوولان وزارت نیرو هم پاسخ دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بخش دیگری از جلسه امروز اظهارداشت: بخش دیگری از جلسه به ارائه گزارش نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اختصاص داشت که در آن محورها  ضرورت تخصیص ارز، خرید کالاهای تولید داخل، بازنگری در قانون خرید داخل در مقایسه خرید های خارجی، پیگیری و نظارت بر مصوباتی که به عنوان آیین نامه موجود است و کمک به صدور خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات ساخت داخل در نظر گرفته شد. همچنین مقرر شد این موضوع توسط کمیسیون انرژی دنبال شود و مطالبات انجمن از مسوولان اجرایی پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه گزارش کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بخش دیگر جلسه امروز بود که درباره طرحی مبنی بر یکپارچه سازی تعرفه حامل‌های انرژی اختصاص داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: ایده‌ای درباره حامل‌های انرژی مطرح شد و  مورد بحث و بررسی قرار گرفت که البته منجر به تصمیم خاصی نشد و فقط گزارشی از یک ایده جدید درباره یکپارچه سازی نظام تعرفه گذاری حامل های انرژی مانند برق، گاز، بنزین و … که قرار شد برای بررسی بیشتر این موضوع در کمیسیون پیگیری شود.

عناوین برگزیده