تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۱۲۹۶۹۱
سرویس خبر : انرژی
نماینده مجلس:

آب‌بری صنایع فولاد، منابع آب‌های زیرزمینی ابهر را تهدید می‌کند

می متالز - نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آب‌بری صنایع فولاد و مصرف بالای آب در این واحدها، منابع آب‌های زیرزمینی در منطقه ابهر را تهدید می‌کند.
آب‌بری صنایع فولاد، منابع آب‌های زیرزمینی ابهر را تهدید می‌کند

به گزارش می متالز، حجت الاسلام حسن شجاعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در دشت کشاورزی مثل ابهر در خصوص برداشت بالا از منابع آب های زیرزمینی و میزان مصرف آب در برخی صنایع فولاد نگرانی های جدی وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد: تداوم این وضعیت در دراز مدت می تواند مخاطرات زیست محیطی برای منطقه داشته باشد.

 نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل هایی برای چاره جویی در خصوص این مشکل مثل استفاده از آب فاضلاب در صنایع فولاد مطرح شده که به دلیل توقف پروژه احداث فاضلاب ابهر به دلیل کمبود اعتبار، همچنان منابع آب زیر زمینی در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کمبود آب در بخش کشاورزی به کاهش تولید و بیکاری در این بخش دامن می زند. 

حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک راهبرد بنیادین و مورد توجه نخبگان جهانی است، افزود: بخش صنعت در جهش تولید نقش مهمی دارد ولی نباید توجه به این بخش، بخش کشاورزی را تحت الشعاع قرار دهد. 

وی ادامه داد: بخش کشاورزی ظرفیت قابل توجهی در راستای اقتصاد مقاومتی و در تحقق جهش تولید دارد. 

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار گلایه از کم توجهی به بخش کشاورزی در استان زنجان، گفت: کشاورزی محور اشتغال در استان است ولی سرعتی که در توسعه این بخش داریم بسیار لاک پشتی است. 

حجت الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: اکنون بازارهای مهمی همچون بازار روسیه عطش محصولات کشاورزی ایران را دارد ولی چنان که باید نتوانسته ایم رشد قابل توجهی در این بخش در  استان داشته باشیم.

عناوین برگزیده