تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۱۳
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۱۲۹۸۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد:

افزایش یکی دو میلیونی قیمت تیر آهن قابل قبول نیست

می متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد؛ افزایش یک تا دو میلیون تومانی میلگرد و شمش طی چند روز را غیر قابل قبول دانست.
افزایش یکی دو میلیونی قیمت تیر آهن قابل قبول نیست

به گزارش می متالز، حمیدرضا رستگار با اشاره به اینکه بازار محصولات فولادی و آهن با تصمیمات غیرکارشناسی هر روز با هرج و مرج بیشتری روبرو می شود به تسنیم گفت: هر گونه تغییرات قیمتی در حوزه ارز تاثیرات مستقیم بر بازار می‌گذارد که این موضوع اصلاً قابل قبول نیست.

وی افزود: هنوز خرید و فروش محصولات فولادی در بورس کالا با ابهامات بسیاری همراه است و دولت به صورت مقطعی اقدام به سرکوب قیمتی می‌کند.

این مقام مسوول ادامه داد: برخی تولیدکنندگان، توزیع کننده شده و محصولات را با چندین برابر قیمت در بازار به فروش می‌رسانند.در بخش ورق، تولیدکننده بیش از سهمیه محصول دریافت کرده و به جای عرضه محصولات در بورس کالا بخشی را در بازار آزاد آن هم 40تا50 درصد گرانتر به فروش می رساند و هیچ مرجعی برخوردی نمی کند و قیمت‌ها سلیقه ای اعلام می‌شود.

رستگار گفت: میلگرد 10 روز پیش 10 هزار تومان بود اما امروز به کیلویی 11 هزارو 500 تومان رسیده و شمش نیز از 8 هزار تومان به 11 هزار تومان افزایش یافته است. مگر می‌شود تیرآهن چند روزه یک تا دو میلیون تومان گران شود!

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده