تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۳
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۳۰۲۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روزانه ۴۹۰ هزار ماسک بهداشتی در قزوین تولید می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: روزانه ۴۹۰ هزار ماسک بهداشتی در استان تولید می شود که ۴۵۰ هزار ماسک توسط واحدهای صنعتی و ۴۰ هزار ماسک توسط واحدهای صنفی تولید می‌شوند.
روزانه ۴۹۰ هزار ماسک بهداشتی در قزوین تولید می‌شود

به گزارش می متالز، عزیزالله افضلی در قزوین با بیان اینکه مصداق بارز جهش تولید در استان قزوین جهش تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است، اظهار داشت: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا روزانه 490 هزار ماسک بهداشتی در استان تولید می شود که 450 هزار ماسک توسط واحدهای صنعتی و 40 هزار ماسک توسط واحدهای صنفی تولید می‌شوند.

وی با ذکر اینکه 32 واحد فعال تولیدکننده ماسک در استان وجود دارند، اضافه کرد: از این 32 واحد 11 واحد به صورت صنعتی و مکانیزه و 21 واحد هم به صورت صنفی و کارگاهی فعالیت می‌کنند.

افضلی تعداد واحدهای تولیدی غیرفعال در حوزه تولید ماسک را 11 واحد عنوان کرد و گفت: همچنین از بین 11 واحد صنعتی‌ای که به تولید ماسک در استان قزوین مشغول هستند، 7 واحد پروانه فعالیت خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده و 4 واحد دیگر در حال دریافت این پروانه و مجوز هستند.

مشکلات تولید و توزیع ماسک در قزوین

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه 2 میلیون ماسک بهداشتی در قزوین وجود دارد، تصریح کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید ماسک، تامین نشدن پارچه با نرخ مصوب رسمی توسط شرکت‌های تولیدکننده، تناسب نداشتن میزان تخصیص پارچه با ظرفیت واحدهای تولیدی ماسک در استان و خروج ماسک‌های تولیدی از استان با توجه به نرخ‌های پیشنهادی بالا توسط خریداران موانع اصلی تولید و عرضه ماسک در قزوین محسوب می‌شوند.

افضلی میزان ماسک توزیع‌شده میان هیئت‌های مذهبی تا امروز را 250 هزار ماسک بیان کرد و افزود: همچنین یک میلیون و 374 هزار و 260 عدد ماسک سه‌لایه بهداشتی توسط سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها در قزوین ذخیره‌سازی شده تا در صورت نیاز در اختیار گروه‌های مختلف قرار بگیرد.

عناوین برگزیده