تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۳۰۴۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

حجم منفی بازار و اتفاقات خوب پیش رو

می متالز - برای فاصله گرفتن از شرایط این چنینی در بورس، لازم است بازار طی دو روز پیش رو، حجم خورده و خود را پیدا کند تا بتواند روند مثبتی را پس از پرحجم شدن در منفی‌ها آغاز کند.
حجم منفی بازار و اتفاقات خوب پیش رو

به گزارش می متالز، نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری گفت: در شروع کار بازار، قدری عجله اتفاق افتاد و نباید حجم فروش مثبت آغاز می‌شد و هر چه بیشتر عرضه شد، تقاضا نیز به مراتب بالاتر رفت.


وی به نکته‌ای مهم اشاره و اظهار کرد: برای فاصله گرفتن از شرایط این چنینی، لازم است بازار طی دو روز پیش رو، حجم خورده و خود را پیدا کند. 

خاندوزی اضافه کرد: اصلا نباید انتظار داشت که بعد از میزان حجم، صف فروش بازار رشدی ۵ درصدی را تجربه کند، این اتفاق در بازار سرمایه طبیعی بوده و پس از پرحجم شدن در منفی‌ها طی امروز و شاید فردا، روند مثبت بورس آغاز خواهد شد. 

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص جلسه شورای عالی بورس در روز جاری گفت: تصمیمات اخذ شده در سازمان بورس قطعا تاثیرگذار خواهد بود، از جمله ۲ تصمیمی که سازمان در رابطه با حد اعتبار کارگزاری‌ها و درصد سهام صندوق‌ها اخذ کرده، خوب و به‌جا بودند.
 
خاندوزی تصریح کرد: بورس، نیاز به حمایت داشته و این نوع حمایت‌ها می‌تواند فضا را به شکلی مکانیزه و خاص جهت پشتیبانی فراهم کند، به نظر می‌رسد که بعد از اعلام نتایج جلسه شورای عالی بورس در روز جاری، جو مثبتی به بازار وارد شود و امید می‌رود در هفته پیش رو، گزارش‌های ماهانه به بازار و کف سازی آن کمک شایانی داشته باشد.
عناوین برگزیده