تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۰
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۳۱۱۹۵
مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران:

علاقه‌مندی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی به سرمایه‌گذاری و حمایت از ایده‌های نوین

می متالز - مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران- ایمینو گفت: ایمینو اولین مجموعه تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی است و تا قبل از این مرکزی که همه بخش‌های مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی را پوشش دهد نداشتیم.
علاقه‌مندی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی به سرمایه‌گذاری و حمایت از ایده‌های نوین

منصوری

به گزارش می متالز، حسین منصوری با بیان این مطلب در ادامه افزود: البته فولاد مبارکه به صورت تخصصی در بحث فولاد ورود کرده و مرکز تحول دیجیتال را با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی کرده است یا شرکت ملی مس نیز به همین شکل در مرکز نوآوری در مس سرچشمه اقداماتی را انجام داده است.

وی گفت: اینو ماین 1 و 2 جشنواره هایی بودند که توسط ایمیدرو و دانشگاه تهران راهبری و برگزار شدند و از میان این2 جشنواره تقریبا 250 ایده استخراج و 30 مورد برگزیده شد؛ در نهایت سال گذشته 15 ایده از این میان انتخاب شدند و بعد از انجام مصاحبه های اختصاصی با حضور داوران و 5 استارت آپ در حوزه اکتشاف، باطله برداری، مس و بانک اطلاعاتی انتخاب شدند که مورد حمایت شرکت مس، سنگ آهنی ها و ایمیدرو قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، در حال حاضر مجموعه ایمینو با فولاد مبارکه اصفهان نیز مذاکراتی انجام و تفاهمنامه ای نیز به تنظیم رسانده که با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو به امضای مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان خواهد رسید. زیرا فولادمبارکه هم اکنون در بخش معدن نیز ورود کرده و از این دست استارت آپها استقبال می‌کند.

منصوری ادامه داد: شرکتهای فولادی و معدنی به حمایت و استفاده از این استارت آپها علاقه مند هستند اما به شرط اینکه این استارت آپها اثربخش باشند و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهند؛ بعد از اینکه استارت آپها تحت نظارت مجموعه ایمینو و ... آموزش دیدند و به مرز پختگی و رشد رسیدند با سرمایه‌گذاران وارد مذاکره خواهیم شد که از جمله آنها می‌توان به فولادمبارکه اشاره کرد که برای مثال در استارت آپ مربوط به باطله برداری است تمایل به انجام سرمایه‌گذاری دارد.

5 استارت آپ شامل «شبیه‌سازی گمانه‌های اکتشافی»، «مدیریت باطله‌های معدنی»، «افزایش بازیابی سیستم های لیچینگ و بیولیچینگ مس با استفاده از آلاینده های گازی خروجی از دودکش کارخانه‌ها» و «ساخت و راه اندازی نخستین سامانه اکتشافات زمین شناسی – ژئوفیزیکی (مغناطیس سنجی)» و «هوابرد پهپادی» فعالیت می‌کنند

عناوین برگزیده