تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۳۱۲۸۴
سرویس خبر : انرژی
خدابخشی خبر داد:

ایرادات مصوبه تامین قیر رایگان هفته آینده بررسی می‌شود

می متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه تامین قیر رایگان قابل رفع است، البته انتقاداتی نسبت به فسادزا بودن این موضوع در افکار عمومی وجود دارد که تلاش ما رساندن این انتقادات به حداقل و رفع این موضوع است.
ایرادات مصوبه تامین قیر رایگان هفته آینده بررسی می‌شود

محمد خدابخشی

به گزارش می متالز، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه تامین قیر رایگان گفت: رفع ابهامات و ایرادات این مصوبه هفته آینده در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت تا بعد از اصلاح به صحن علنی ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات شورای نگهبان نامعلوم بودن میزان برداشت 4 هزار میلیارد تومان از طرح‌های عمرانی است که آیا این میزان با توجه به تعریف اولویت‌ها به طور یکسان از این طرح‌ها برداشت می‌شود یا متفاوت، نظر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بر یکسان بودن این برداشت‌ها بوده بنابراین برای رفع ابهام باید این موضوع به صراحت اعلام شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه تامین قیر رایگان قابل رفع است، اظهار کرد: انتقاداتی هم نسبت به فسادزا بودن مصوبه تامین قیر رایگان در افکار عمومی وجود دارد که تلاش ما در کمیسیون به حداقل رساندن این انتقادات و رفع این موضوع است.

خدابخشی تصریح کرد: روی مواردی مانند اولویت آسفالت راه‌های روستایی که حتی دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه مکلف به تخصیص اعتبار کافی برای آن‌ شده، شکی نیست و همه بر روی آن اجماع نظر دارند اما نسبت به توزیع قیر رایگان میان دستگاه‌ها انتقاداتی وجود دارد زیرا می‌توان با پرداخت منابع به پیمانکاران، راه خرید مستقیم قیر را برای آنها باز کرد و با این اقدام ضمن رفع انتقادات، وقوع مفسده را هم به حداقل ‌رساند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: یکی دیگر از ایرادات شورای نگهبان درباره نحوه توزیع قیر رایگان بود و اعلام کرده است، براساس چه شاخص‌هایی دستگاه اجرایی قیر را میان استان‌ها توزیع می‌کند.

وی اظهار کرد: قطعا شاخص‌های کلیدی عملکرد مربوط به هر حوزه کاملا مشخص است، به طور مثال برای وزارت راه و شهرسازی میانگین درصد راه‌های آسفالتی در کل کشور کاملا مشخص بوده و میانگین برخی استان‌ها بالاتر یا پایین تر است، بنابراین دستگاه‌های اجرایی براساس همین شاخص‌ها می‌توانند توزیع قیر را انجام دهند.

عناوین برگزیده