تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۳۲۱۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان:

14محدوده جدید اکتشافی داریم/ با تکنولوژی 55 سال گذشته در معادن کار می‌کنیم/ حمل و نقل ریلی استان برای جابه‌جایی مواد معدنی باید توسعه پیدا کند

می متالز - مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان با بیان اینکه نسبت به گذشته ارسال ذغال به ذوب آهن اصفهان حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده که از زغال‌های مرغوب کشور است ادامه داد: حدود 14 محدوده جدید اکتشافی داریم که از این تعداد 10 محدوده ککشو و 4 محدوده زغال حرارتی است.
14محدوده جدید اکتشافی داریم/ با تکنولوژی 55 سال گذشته در معادن کار می‌کنیم/ حمل و نقل ریلی استان برای جابه‌جایی مواد معدنی باید توسعه پیدا کند

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان گفت: ارسال زغال از معادن استان به ذوب آهن اصفهان حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش تسنیم ، باقر نیک‌طبع در جلسه با مدیران شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: شرکت زغال سنگ استان کرمان همراه و هم قدمت شرکت ذوب آهن اصفهان است.

وی با بیان اینکه امسال سال جهش تولید است و سعی کردیم که در این راستا با همکاری نیروهای شرکت به کارها سرعت بدهیم افزود: با تفاهم ایجاد شده پهنه‌های جدید معادن در استان کرمان شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان با اشاره به اینکه دو پهنه جدید زغال سنگ آماده افتتاح و بهره‌برداری است گفت: آمادگی داریم پیرو تفاهم با شرکت ذوب آهن اصفهان تولید را افزایش داده و سرمایه‌گذاری جدید داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این دوره از مدیریت صنایع استان ظرفیت زغال 700 تا 800 هزار تن است که می‌تواند آن را به یک و نیم میلیون تن زغال و حدود 800 هزار تن کنسانتره افزایش داد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه به‌زودی شاهد سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه صنعت و معدن زغال سنگ استان کرمان خواهیم بود ادامه داد: کارخانه‌های فولادی در استان کرمان در حال راه‌اندازی و بهره‌برداری هستند که باید خوراک آنها نیز تامین شود.

وی با بیان اینکه همکاری بین زغال سنگ کرمان و ذوب آهن اصفهان آینده بسیار خوبی را برای کشور رقم می‌زند و امیدواریم این همکاری و تفاهم ادامه داشته باشد گفت: معادن زغال سنگ کرمان همزمان با ذوب آهن اصفهان شکل گرفته‌اند و استان کرمان بهترین زغال کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 درصد خوراک زغال ذوب آهن اصفهان از معادن استان کرمان تامین می‌شود افزود: حدود 9 معدن داریم که زغال ککشو و یک معدن زغال حرارتی تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه نسبت به گذشته ارسال ذغال به ذوب آهن اصفهان حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده که اززغال‌های مرغوب کشور است ادامه داد: حدود 14 محدوده جدید اکتشافی داریم که از این تعداد 10 محدوده ککشو و 4 محدوده زغال حرارتی است.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه مکانیزه شدن معادن را در دستور کار داریم تا هم ایمنی معادن افزایش پیدا کند و هم تولید اضافه شود گفت: در حال حاضر با تکنولوژی 55 سال گذشته در معادن کار می‌کنیم و نیاز به مکانیزه کردن معادن زغال سنگ یک ضرورت جدی است.وی با بیان اینکه تحریم‌ها مشکلاتی برای تامین تجهیزات مکانیزاسیون معادن ایجاد کرده اما پیگیر این مهم هستیم افزود: در دو ماه گذشته 13 درصد افزایش تولید زغال استان کرمان بوده است و در ماه گذشته 26 درصد افزایش تولید طغال در معادن طغال سنگ داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان با اشاره به اینکه برای توسعه بهره‌برداری از معادن برنامه داریم و تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این برنامه‌ها می‌کنیم ادامه داد: با راه آهن کرمان مذاکراتی داشته‌ایم تا حمل و نقل به سمت مقاصد فروش به صورت ریلی انجام شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان یک استان صنعتی و معدنی است و حمل و نقل ریلی استان برای جابه‌جایی مواد معدنی باید توسعه پیدا کند افزود: در ماه گذشته 27 هزار تن کنسانتره زغال از استان کرمان منتقل و به اصفهان جابه‌جا شده که اگر مشکلات در صنعت ریلی برطرف شود امکان جابه‌جایی بیشتر نیز وجود دارد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه مرکز آموزش معدنی در کرمان بزرگترین مرکز آموزش کشور است گفت: این مرکز ظرفیت مهمی برای تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز است.

منبع: گفتار نو
عناوین برگزیده