تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۳۲۲۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

ضرورت توسعه فولاد آلیاژی

می متالز - محمد فاطمیان، رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو معتقد است: تولید سالانه فولاد آلیاژی در کشور بسیار کم است لذا برای پیشگیری از چالش‌های فولادی، توسعه فولاد آلیاژ بهترین راهکار است.
ضرورت توسعه فولاد آلیاژی

به گزارش می متالز، محمد فاطمیان، رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: باید به سمت و سوی تولید محصولات برتر حرکت کرد و امروز هم قدم با پیشرفت تکنولوژی، نباید قانع به تولید فولادهای معمولی بود.

وی با بیان این که فعالان صنعت فولاد و تولیدکنندگان باید به سمت تولید فولاد آلیاژ حرکت کنند ادامه داد: نگاهی به صنعت فولاد سایر کشورهای توسعه یافته ، نشان می‌دهد ۱۰ تا ۱۵ درصد، کل تولیدات فولاد ، مربوط به فولادهای آلیاژی است به عبارتی اگر ۱۰۰ میلیون تن تولید فولاد یک کشور باشد ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن آن متعلق به فولاد آلیاژی است.

فاطمیان با بیان این که آلیاژ، ترکیبی از آهن خالص و فلزات اساسی است اذعان کرد: فلزات اساسی که در فولاد آلیاژی موجود است کاربرد های قابل توجهی در تنوع صنایع تولیدی پایین دستی، ارزش افزوده و حاشیه سود بالایی دارد و در برخی مواقع سود آن از سود فولاد معمولی بسیار بیشتر است.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در حال حاضر کمتر از ۲.۵ درصد فولاد آلیاژی در کشور تولید می‌شود در حالی که کشورهای توسعه یافته با کمک فولاد آلیاژی و مصارف متنوع آن، به سمت ارتقای صنایع خود در حرکتند.

فاطمیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که باید شرکت‌های فعال صنعت فولاد و هلدینگ‌های مختلف در حوزه تولید و توسعه فولاد آلیاژی سرمایه گذاری کنند اظهار کرد: وزارت صمت نیز با صدور مجوزهای جدید و صحیح، باید راه های توسعه و تنوع محصولات جدید را برای فولادسازان باز کند.

به گفته وی، طی ۵ سال گذشته، تولید ورق استیل توسط فعالان این حوزه رقم خورد درحالی‌که پیش از آن چنین محصولی تولید نمی‌شد لذا با سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای جدید، فعالان اقتصادی در صنعت فولاد؛ ترغیب خواهد شد تا محصولات جدیدتر و به‌روزتری تولید کنند.

فاطمیان معتقد است: اگر نکات کلیدی و زیرساختی در صنعت فولاد شکل گیرد، چالش‌های موجود در صنعت فولاد کاهش‌یافته و پیشگیری قبل از درمان انجام می‌پذیرد.

عناوین برگزیده