تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۳۲۵۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مطرح کرد:

تخلف در انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

می متالز - سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: اکثر شرکت‌های استانی قبل از انتخاب هیأت مدیره جدید، افزایش سرمایه داده و در بورس پذیرش شده‌اند که تخلف به حساب می‌آید.
تخلف در انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

به گزارش می متالز، اکبر حیدری درخصوص تعداد ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بورس گفت: تاکنون بیش از 23 شرکت سرمایه‌گذاری استانی پذیرش شده‌اند اماطبق آئین‌نامه‌ شورای عالی بورس ابتدا باید انتخابات برای هیأت مدیره شرکت‌ها از بین سهامداران موجود به روش غیرمستقیم برگزار شود و اعضا انتخاب شوند. سپس ضمن افزایش سرمایه‌گذاری شرکت استانی مراحل پذیرش در بورس طی شود.

وی افزود: اکثر شرکت‌های استانی قبل از انتخاب هیأت مدیره جدید از بین سهامداران موجود، افزایش سرمایه داده و در بورس پذیرش شده‌اند که تخلف به حساب می‌آید. البته ممکن است اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای مدیرعامل فردی را از بیرون سهامداران انتخاب کنند اما اعضای هیأت مدیره حتما باید الان سهامدار عدالت باشند.

این مقام مسوول با بیان اینکه سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی پذیرش شده در بورس به راحتی خریداری نمی‌شود، ادامه داد:‌ متاسفانه ترتیبی اتخاذ کردند که افراد خاص می‌توانند سهام این شرکت ها را خریداری کنند که نسبت به این مسئله هم اعتراض داریم. مشکلاتی که در جریان انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام شده و دخالت‌هایی که برخی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند تا افراد خاصی در هیأت مدیره قرار گیرند را به نهادهای نظارتی گزارش داده‌ایم.

حیدری در مورد اینکه شرکت‌های استانی سهام عدالت در چه مرحله‌ای هستند، توضیح داد:‌ اکثر این شرکت‌ها افزایش سرمایه دادند و آماده دریافت مجوز الکترونیک برگزاری انتخابات از سوی سازمان بورس هستند که این مجوز هنوز صادر نشده است. همچنین سهامداران استان البرز که در دل استان تهران قرار دارند تفکیک شده و مقدمات تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز فراهم و ظرف دو هفته آینده از سوی سازمان خصوصی سازی تاسیس شود.

وی درباره اینکه آیا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به صرف در اختیار داشتن سهامداران عدالت می‌توانند به امر بازاریابی در بورس اقدام کنند، گفت: طبق قانون قرار است به میزان 5 در هزار سرمایه شرکت‌های استانی سهام عدالت در صندوق توسعه و تثبیت بازار به نام شرکت استانی مربوطه سرمایه‌ گذاری شود و صندوق توسعه و تثبیت بازار بصورت مستقل و متمرکز به امر بازار گردانی سهام شرکت استانی اقدام کند. حدود 30 میلیون نفر از سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم به عنوان اعضای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت حضور دارند که وارد بورس می‌شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده