تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۳۲۵۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم/ تعریف پروژه مشترک بین‌المللی برای استفاده بهینه از فناوری‌های نو در زمینه صنعت

می متالز - در راستای بهره گیری بهینه از امکانات موجود و در جهت تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری ها در زمینه فعالیت های پژوهشی علمی بین المللی، تفاهم‌نامه‌ای مشترک فی مابین معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم/ تعریف پروژه مشترک بین‌المللی برای استفاده بهینه از فناوری‌های نو در زمینه صنعت

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/178647/GHobadian-12.jpg

به گزارش می متالز، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای این یادداشت تفاهم که در محل سالن کنفرانس معاونت آموزش، پژوهش و فناوری برگزارشد، در خصوص اهداف این تفاهم نامه گفت: در قالب این تفاهمنامه پروژه مشترک بین المللی به منظور بسط و گسترش فعالیت های علمی بین المللی و با هدف ارتقای علمی و فنی ایران در جهان و همچنین استفاده بهینه از فناوری‌های نو در زمینه صنعت تعریف شده است.

برات قبادیان استفاده بهینه از توانمندی های علمی، فنی و پژوهشی در حوزه بین‌الملل را از دیگر اهداف تعریف شده در تفاهم نامه مشترک همکاری میان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم عنوان کرد.

وی افزود: موضوع این تفاهم‌نامه عبارت است از توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و بین المللی طرفین در زمینه های بهره مندی آنها از امکانات یکدیگر در حوزه‌های پژوهشی، علمی بین‌المللی و همکاری در ارائه اولویت های پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت به مرکز مطالعات در ابتدای هر سال است.

قبادیان تصریح کرد: همکاری در پروژه‌های مشترک پژوهشی و برگزاری همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، سمینارها و کارگاه های علمی بین المللی و سایر همکاری های لازم در زمینه تبادل استاد و پژوهشگر در این تفاهم نامه مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت همکاری در اجرای برنامه های آموزشی کاربردی کوتاه مدت مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت را دیگر موضوع مورد نظر این تفاهم نامه اعلام کرد.

قبادیان گفت: تمام توان و تلاش معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت استفاده از ظرفیت های کشور در راستای اهداف این وزارتخانه به ویژه در مباحث مربوط به فناوری است.

وی افزود: ویژگی مهم مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم همکاری با سایر مراکز مشابه و ارتباطات بسیار خوب این مرکز با کشورهای دیگر است و با توجه به زیرساخت هایی که در سال های گذشته ایجاد کرده امکان و زمینه مناسبی برای توسعه همکاری دارد.

وی ادامه داد: اگر معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم بتوانند موارد مربوط به تفاهم نامه و بندهای مذکور را اجرایی کنند در کوتاه مدت و در زمان باقی مانده از دولت دوازدهم نیز می‌توانیم نتایج خوبی را در این بخش رقم بزنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت اضافه کرد: اجرای کامل این تفاهم نامه در سطح کلان به نفع کشور است و در حوزه تولید ملی با همکاری مشترک فی مابین می‌توانیم با حداقل هزینه و با هم افزایی لازم بسیاری از مشکلات را مرتفع و از ظرفیت‌های دوطرف به نحو بهینه استفاده نماییم.

صدری نسب: مرکز مطالعات علمی بین المللی وزارت علوم پل ارتباطی میان محققین داخلی و خارجی است

رییس مرکز مطالعات علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این مرکز پل ارتباطی میان محققین داخلی و خارجی است و هم اکنون با ۳۶ کشور خارجی ارتباط علمی و آکادمیک دارد و همین امر باعث می‌شود تا بسترمناسبی برای ارائه ارتباطات وهمکاریهای بین المللی در حوزه تحقیقات به وزارتخانه ها و مراکز علمی که نیاز به ارتباط علمی دارند فرآهم باشد.

صدری نسب افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه می توانیم ثمره این اقدام را به عینه در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت و سایر بخش های پژوهشی کشور مشاهده کنیم.

وی بابین اینکه این مرکزاز طرحهای علمی مشارکتی محققین داخلی وخارجی حمایت میکندگفت:درحال حاضر به طرح هایی که مورد تایید این مرکز باشند و معضلی رادر کشور حل کنند، بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بعنوان کمک هزینه تحقیقاتی پرداخت می کند.

عناوین برگزیده