تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۳۲۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقوط ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس / ۴۶۹ نماد در صف فروش

می متالز - در پایان معاملات امروز دوشنبه، شاخص بورس با نزول 55 هزار واحد دیگر به عدد یک میلیون و 515 هزار واحدی رسید. بورس تهران پس از اعلام ممنوعیت معاملات یک روزه، شاهد افزایش عرضه و کاهش تقاضا در دو روز اخیر بوده است.
سقوط ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس / ۴۶۹ نماد در صف فروش

به گزارش می متالز، پس از اتمام معاملات روز دوشنبه ۷ مهرماه، در بازار بورس اوراق بهادار شاخص کل با ۳.۵ درصد کاهش به یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم وزن با کاهش ۱.۳۲ درصدی به پله ۴۰۲ هزار واحدی سقوط کرد.

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران به ۵.۱ هزار میلیارد تومان رسید که معاملات امروز بازار حدود ۲.۶ هزار میلیارد تومان در بازار بورس و ۲.۵ هزار میلیارد تومان در بازار فرابورس ارزشگذاری شدند.

در بازار فرابوس شاخص کل با کاهش ۳۸۸.۸۳ واحدی در میزان ۱۷ هزار واحد متوقف شد. در این بین ۶ نماد مارون به میزان ۷۲.۶۹ واحد، آریا ۶۱.۷۱ واحد، کگهر با ۶۰.۲۶ واحد، دی با ۲۵.۷۲ واحد، زاگرس با ۲۲.۹۷ واحد و ذوب با ۲۲.۷۶ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند. درحالی که وسپر با ۲۴.۷۱ واحد تأثیر موجب افزایش شاخص کل فرابوس شد.

در بازار بورس ۷ نماد «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «کگل»، «تایکو»، «شپنا» و «کاوه» به ترتیب با ۶,۱۱۳.۵۳ واحد، ۵,۲۳۱.۱۱ واحد، ۴,۱۳۰.۹۴ واحد، ۲,۲۷۸.۱۹ واحد، ۲,۱۲۰.۱۷ واحد، ۱،۸۱۹.۶۸ واحد و ۱,۸۱۷.۲۸ واحد بیشترین تأثیر منفی را در کاهش شاخص بورس داشتند.

۴۶۹ نماد در صف فروش

در بین معاملات امروز بورس تهران ۱۰ نماد در محدوده مثبت، ۲۳۱ نماد در محدوده منفی و ۷۹ نماد بدون تغییر معامله شدند. این درحالی است که بازار فرابورس شاهد معامله ۳۰ نماد در محدوده مثبت، ۱۳۷ نماد در محدوده منفی و ۴ نماد بدون تغییر بود. در این بین، ۴۳ نماد با ارزش ۶۳۰ میلیون تومان در صف خرید و ۴۶۹ نماد با ارزش ۱۳ هزار و ۷۰۳ میلیون تومان در صف فروش قرار گرفتند.

ادامه خروج پول حقیقی از بازار

در پایان باید افزود، حدود ۱,۴۵۰ میلیارد تومان در روز جاری پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شده است که در روز گذشته این مبلغ حدود ۲,۲۲۹ میلیارد تومان بوده است. علاوه بر این، ۳ نماد «وآیند»، «فولاد» و «وگردش» به ترتیب به ارزش ۲۲۹.۶ میلیارد تومان، ۱۳۲.۲ میلیارد تومان و ۸۹.۸ میلیارد تومان بیشترین خروج نقدینگی را داشتند. درحالی که ۳ نماد «وسپهر»، «سصوفی» و «وآفری» به ترتیب به ارزش ۳۴۵.۴ میلیارد تومان، ۳.۴ میلیارد تومان و ۲.۶ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

عناوین برگزیده