تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۳۳۱۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نوآوری‌ها به حوزه زغال سنگ فراخوانده شد

می متالز - فراخوان «شناسایی شرکت‌های توانمند برای رفع نیازهای فناورانه حوزه زغال سنگ کشور» منتشر شد. رفع نیازهای فناورانه صنعت زغال سنگ یکی از اهدافی است که در آن دنبال می‌شود.
نوآوری‌ها به حوزه زغال سنگ فراخوانده شد

به گزارش می متالز، همچنین توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان میان شرکت‌های فناور و صنایع بزرگ از اهداف دیگری است که ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را بر آن داشت تا از شرکت‌های فعال در این حوزه دعوت کند در این فراخوان شرکت کنند.
 

این فراخوان با هدف حمایت از تولید داخل، استفاده از ظرفیت مجموعه‌های داخلی و جهت‌دهی توانمندی‌های آن‌ها در راستای بومی‌سازی نیازمندی‌ها و ارتقا فناوری در کشور، با همکاری شرکت‌های زغال‌سنگ پرورده طبس، معادن زغال‌سنگ البرز شرقی و معادن زغال‌سنگ شرق منتشر شده است.

نخستین فراخوان «شناسایی شرکت‌های توانمند برای رفع نیازهای فناورانه حوزه زغال سنگ کشور» در سال جاری در راستای شناسایی شرکت‌های فعال دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان و فناور که دارای سوابق مرتبط، ایده یا طرح فناورانه به منظور رفع نیازها، چالش‌ها و ارتقاء فناوری در حوزه زغال‌سنگ کشور هستند، اجرایی می‌شود. 

46 نیاز فناورانه مختلف در این فراخوان اعلام شده است که مطابق با استانداردهای مورد نیاز استفاده در معادن زغال‌سنگ مورد نیاز هستند. 

دستگاه چالزن سقف و دیواره سیستم پنوماتیک، بومی‌سازی روش‌های پیشروی مکانیزه و فناوری‌های نوین جهت جایگزین نمودن استفاده از چوب در سیستم‌های نگهداری تونل‌های ترابری و کارگاه‌های استخراجی از جمله نیازهای اعلام شده از سوی صنایع بزرگ فعال در حوزه زغال‌سنگ است.

 علاقه‌مندان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در این حوزه می‌توانند برای کسب اطلاع از 46 نیاز فناورانه اعلام شده و دریافت فرم و ثبت نام به سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه کنند.

عناوین برگزیده