تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۳۳۱۲۵
سرویس خبر : انرژی
با تلاش متخصصان بومی؛

تولید لوله‌های نفتی بدون درز در خوزستان

می متالز - شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای تولید لوله‌های بدون درز (مانیسمان) از سایز ۲ تا ۶ اینچ به توافق رسید.
تولید لوله‌های نفتی بدون درز در خوزستان

به گزارش می متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه این توافق یک تحول بزرگ در تولید این تجهیزات نفتی در درون استان است، گفت: شرکت نفت در برخی پروژه‌های خود نیاز به تامین لوله‌های مانیسان بدون درز دارد که پیش از این با صرف هزینه‌های کلان این لوله‌ها را از خارج کشور تامین می‌کرد.

امیرحسین نظری افزود: پیش از این کشور چین این لوله‌ها را با قیمتی پایین‌تر از تولید داخل برای جذب مشتری به شرکت نفت در ایران به فروش می‌رساند، گروه ملی در این توافق موافقت کرده است که این لوله‌ها را با همان قیمت کشور چین به شرکت نفت تحویل دهد.

وی گفت: تولید این لوله در استان خوزستان نه تنها موجب کاهش هزینه‌های شرکت نفت می‌شود بلکه در رونق تولید و کسب و کار شرکت گروه ملی نیز موثر است ، برای تولید این لوله قراردادی بین شرکت نفت و گروه ملی منعقد شده و مراحل نهایی این توافقنامه در دست انجام است.

نظری افزود: در ماه‌های اخیر تلاش شده تا با ایجاد ارتباط هر چه بیشتر شرکت‌های بزرگ با واحد‌های تولیدی درون استان خوزستان از واردات تجهیزات و قطعات جلوگیری شود، این کار به کاهش هزینه‌های شرکت‌ها و رونق تولید کمک شایانی می‌کند.گروه ملی صنعتی فولاد ایران اکنون با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده‌های فولادی و ۴۳۰ هزار تن تولید شمش فولادی ضمن تامین بخش عمده‌ای از نیاز‌های کشور، یکی از صادرکنندگان مهم محصولات فولادی است.

عناوین برگزیده