تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۳۴۲۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسینی تشریح کرد:

نشست مشترک کمیسیون عمران با سازمان نظام مهندسی ساختمان/ تأکید بر صدور خدمات مهندسی برای افزایش درآمدزایی سازمان

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: نشست مشترک اعضای این کمیسیون با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با هدف بررسی قوانین نظام مهندسی ساختمان و مسائل نظام فنی و اجرایی برگزار شد.
نشست مشترک کمیسیون عمران با سازمان نظام مهندسی ساختمان/ تأکید بر صدور خدمات مهندسی برای افزایش درآمدزایی سازمان

به گزارش می متالز، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح دستور کار امروز (سه‌شنبه یک مهرماه) کمیسیون متبوعش، گفت: امروز نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس با شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در محل این شورا با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی و تشکل های مرتبط برگزار شد.

سید البرز حسینی

بررسی مباحث قوانین نظام مهندسی ساختمان و مسائل نظام فنی و اجرایی

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست مباحث قوانین نظام مهندسی ساختمان و مسائل نظام فنی و اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، البته در دوره گذشته بازنگری قانون نظام مهندسی کشور صورت گرفت، از این رو قطعا کمیسیون عمران موضوع بازنگری در قانون را پیگیری می کند.

 

سازمان نظام مهندسی ساختمان به دلیل رکود اقتصادی با مشکلات مالی مواجه است

وی گفت: در شرایط کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان به دلیل رکود اقتصادی با مشکلات مالی مواجه است، از این رو در این نشست مطرح شد که حقوق مهندسان با توجه به تعرفه نظارتی بر ساختمان؛ متناسب با مسئولیت حقوقی آن ها نیست. یکی دیگر از مشکلات این حوزه این است که مهندسی در این حوزه شغل محسوب نمی شود، از این رو قوانین مرتبط باید مورد اصلاح قرار گیرد.

حسینی افزود: یکی دیگر از مشکلات نظام مهندسی، خیل بیکاری مهندسان عمران، معماری و تأسیسات است، یکی دیگر از مسائل مورد بحث افزایش درآمدزایی سازمان نظام مهندسی از محل صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و فرامنطقه بود. از طرف دیگر در نشست امروز مقرر شد که قوانین مرتبط با نظام مهندسی در راستای بهبود و اثرگذاری این حرفه در بخش ساخت و ساز مورد اصلاح قرار گیرد.

عناوین برگزیده