تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۱۳۵۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر انجمن سنگ ایران؛

خانه معدن باید مطالبه‌گر اجرای قوانین باشد

می متالز - دبیر انجمن سنگ ایران در آستانه برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره خانه معدن ایران به اجرا نشدن قانون معادن کشور اشاره کرد و در این باره گفت: خانه معدن ایران می‌تواند در جایگاه یک تشکل صنفی، مطالبه‌گر سفت و سخت قوانین از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و فضای کار را برای بخش خصوصی گشایش دهد. او همچنین بر لزوم جوانگرایی در این تشکل تاکید کرد.
خانه معدن باید مطالبه‌گر اجرای قوانین باشد

به گزارش می متالز، احمد شریفی دبیر انجمن سنگ ایران گفت: آقای مهندس بهرامن در سال‌های ریاستشان بر خانه معدن هیات امنای خانه معدن را تشکیل دادند. هیات امنا شامل افرادی می‌شود که دوره‌ای عضو هیات رئیسه تشکل بودند، اما در دوره‌ بعد انتخاب نمی‌شوند، این افراد به عضویت هیات امنا درمی‌آیند.

وی افزود: باور ما این است که اعضای هیات امنا اتاق فکر خانه معدن ایران هستند و نقطه نظرات آنها می‌تواند کارگشا و هدایتگر اعضا باشد. همچنین جایگزین شدن آنها با اعضای جدید در هیات مدیره سبب ارتقای خانه معدن می شود.

شریفی در ادامه از اجرا نشدن قانون معادن گفت و توضیح داد: اگر قوانین و آیین نامه‌ها به‌درستی اجرا شود و از نظرات و سلایق شخصی اعضای وزارتخانه تاثیر نپذیرد، بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند بیش از این توسعه پیدا کند. متاسفانه در 10 تا 15 سال گذشته وزارتخانه قانون معادن را اجرا نکرده است بنابراین موادی از قانون که حامی توسعه معدن و صنایع معدنی است مغفول مانده و به باور من اجرای این قوانین باید به وزارتخانه تکلیف شود و خانه معدن می‌تواند این کار را انجام دهد.

او اضافه کرد: جایگاه بخش خصوصی باید در معادن و صنایع معدنی کشور ارتقا یابد، البته آقای مهندس بهرامن در سال‌های گذشته زحمت زیادی را در خانه معدن صرف کردند و در سال‌های مدیریت ایشان روابط حسنه‌ای بین خانه معدن و وزارت صمت، مجلس و دیگر نهادهای دولتی برقرار بود و در کل مشی ایشان بر تعامل با نهادهای دولتی بود.

دبیر انجمن سنگ ایران در ادامه تصریح کرد: با این حال باور من این است که در برخی موقعیت‌ها باید سفت‌تر و سخت‌تر از آنچه پیش از این بوده در مقابل وزارتخانه ایستاد و این نهاد را مکلف به اجرای قانون معادن کرد؛ خانه معدن تشکلی است که می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد و با انجام این کار به حل مشکلات بخش خصوصی کمک کند. به عبارت دیگر خانه معدن می‌تواند مطالبه‌گر سفت و سخت خواسته‌های بخش خصوصی معدن کشور باشد.

شریفی همچنین از تصمیم خود مبنی بر نامزدی در انتخابات آتی اعضای مدیره خانه معدن خبر داد. این انتخابات هفته آینده برگزار می‌شود.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده