تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۴
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۳۶۱۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

عرضه سیمان در بورس کالا و افزایش قیمت پاکت/ آمار مطلوب از عملکرد نیمه اول

می متالز - دبیر انجمن صنعت سیمان با پیش بینی عرضه محصول در بورس کالا تا پایان سال و اعمال افزایش دو هزار تومانی پاکت از عملکرد مطلوب شرکتها در نیمه اول سال با رشد ۱۸ و ۱۳.۴ درصدی تولید و تحویل خبر داد.
عرضه سیمان در بورس کالا و افزایش قیمت پاکت/ آمار مطلوب از عملکرد نیمه اول

به گزارش می متالز، عبدالرضا شیخان با اشاره به جلسه دو روز پیش هیات مدیره انجمن صنعت سیمان با بررسی مواردی چون آخرین وضعیت تولید، تحویل و صادرات سیمان در ماه گذشته گفت: در حالی فرآیند پذیرش سیمان در بورس کالا بعد از مخالفت وزیر وقت صنعت، متتفی شده بود که با توجه به اهمیت این رویداد  فرایند پذیرش سیمان مجددا" از نقطه اول شروع خواهد شد و انتظار می رود با همکاری مسوولان تا پایان سال نهایی شود.

وی در واکنش به اعلام علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و وزیر سابق راه مبنی بر افزایش دو هزار تومانی قیمت سیمان پاکتی از دو هفته آینده  توضیح داد: این موضوع ناشی از گرانی اخیر پاکت سیمان از دو به چهار هزار تومان است که هزینه تازه ایی به شرکت های تولیدکننده سیمان پاکتی متحمل کرده و قرار است مابه تفاوت این افزایش قیمت با افزایش قیمت  لحاظ شود.

شیخان در مورد عملکرد نیمه اول شرکت های سیمانی طی نیمه اول سال هم گفت: خوشبختانه وضعیت صنعت در 6 ماه گذشته، مطلوب و رضایت بخش بود. به طوری که آمار تولید سیمان و کلینکر با رشد 13.4 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل به 33.9 میلیون تن رسید و در برابر رشد 18 درصدی تحویل محصول در داخل بالغ بر 6.4 میلیون تن هم صادر شد که برابر با دوره 6 ماه قبل است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده