تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۳۷۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تأکید کرد:

نقش دولت و بخش خصوصی برای نجات اقتصاد کشور

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: فعالان بخش خصوصی در شرایط دشوار کنونی تلاش می کنند که بخش مهمی از اقتصاد کشور را نجات دهند و با توجه به اقدامات آنان اتفاقات خوبی در استان کرمان در حال رخ دادن است.
نقش دولت و بخش خصوصی برای نجات اقتصاد کشور

به گزارش می متالز، مهدی حسینی‌نژاد گفت: این استان با توجه به سرمایه گذاری های فعلی و زحمات بخش خصوصی به زودی علاوه بر معدنی به استانی صنعتی تبدیل می شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان بر اساس اسناد بالادستی در این راستا برنامه ریزی لازم را کرده است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و ارتباطات موضوعی این حوزه در استان کرمان دنبال می شود تصریح کرد: مقام معظم رهبری هفت فصل را گام های بیانیه دوم معرفی کردند که فصل سوم آن اقتصاد است و در این زمینه چالش ها بیان و راهکار تدوین کردند.

وی ادامه داد: چالش ها به ۲ بخش درونی و بیرونی تقسیم شده که چالش های درونی را می توان رفع کرد و سیاست های کشور را در این راستا پیش برد و وابستگی کشور به نفت، دولتی بودن اقتصاد، سوءمدیریت ها و توجه نکردن به نیروهای انسانی و خوش فکر، توجه نکردن به سیاست های اجرایی مشکلات درونی هستند که قابل رفع است.

حسینی‌نژاد افزود: توجه جدی به سیاست های اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان و مردمی کردن اقتصاد و توجه به نیروی انسانی جوان راهکارهای مقام معظم رهبری بودند که در استان کرمان گام هایی در این حوزه انجام داده و یا در حال رخ دادن است.

 

چالش‌های تولیدکنندگان کرمانی

دبیر شورای معادن استان کرمان گفت: صنعتگران و معدن کاران به عنوان فرماندهان جبهه اقتصادی با چالش ها، قوانین و ضوابط دست و پنجه نرم می‌کنند که می‌طلبد راهکاری به آن بدهیم و در این زمینه کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در قانون گذاری به ما کمک کنند.

وی با اشاره به تخصیص ارز یارانه ای با سهمیه بندی برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی عنوان کرد: نوسانات نرخ ارز به عنوان موردی تاثیرگذار در اقتصاد کشور فرایندهای مربوط به تولید و تامین مواد اولیه و ارز را با چالش جدی روبرو می کند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بخش خصوصی ارتباط بین دستگاه ها می باشد که به لحاظ ضوابط و مقررات کاملا مشهود است و ارتبط بخشنامه ها برای رفع مشکل واحدها، وجود ندارد که کارگروه ها با تفویض اختیار در شرایط بحرانی مصوبات لازم الاجرا داشته باشد.

حسینی نژاد افزود: مشکل تامین منابع مالی و سرمایه در گردش و ثابت در شرایط دشوار کنونی باید رفع شود زیرا پرداخت‌های سیستم بانکی ملی نتوانسته به تولید ما کمک کند و تامین مالی نباید تنها از سیستم بانکی انجام شود و در شرایط فعلی روش های زودبازده می تواند به تولید کمک بیشتری کند که مشکلات فعلی را رفع نماید.

عناوین برگزیده