تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۳۷۷۵۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی کیا مطرح کرد:

انتقاد از ۳ تا ۵ برابر شدن قیمت قطعات یدکی خودرو

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید قیمت قطعات یدکی خودرو حدود ۳ تا ۵ برابر گران شده است درحالیکه این افزایش قیمت محلی از اعراب ندارد.
انتقاد از ۳ تا ۵ برابر شدن قیمت قطعات یدکی خودرو

به گزارش می متالز، سیدجواد حسینی کیا  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نابسامانی بازار قطعات یدکی خودرو، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی حدود 3 تا 5 برابر رشد داشته درحالیکه این افزایش قیمت محلی از اعراب ندارد و ناشی از عدم کنترل بازار و رانت موجود در حوزه فولاد و... است.

جواد حسینی کیا

رونق گرفتن بازار قطعات یدکی دست دوم

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی قطعات یدکی نو و اصل موجب رونق گرفتن بازار قطعات یدکی استوک و دست دوم شده است، افزود: در شرایط کنونی سوداگران قطعات کارکرده را به جای قطعات نو بسته‌بندی کرده و به بازار عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سوداگران با سوءاستفاده از وضع موجود و احتکار قطعات یدکی، قیمت‌ها را سلیقه‌ای افزایش می‌دهند، اضافه کرد: نظارت دستگاه‌های نظارتی نیز تاثیری در جلوگیری از فعالیت آنها ندارد بنابراین دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید با ورود جدی به میدان دست دلالان را از بازار کوتاه کنند.

 

گرانی فولاد، بازار قطعات یدکی را آشفته کرد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از آنجا که فولاد یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه موردنیاز تولید قطعات یدکی خودرو است، التهاب در بازار آن به سایر بازارها از جمله خودرو و قطعات نیز منتقل و زمینه گرانی افسار گسیخته قطعات یدکی را فراهم کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  تصریح کرد: از آنجایی که میزان واردات قطعات یدکی و تیراژ تولید داخل مشخص است، به راحتی می‌توان بازار این کالا را که یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم است، ساماندهی کرد.

عناوین برگزیده