تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۹
بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۱۳۷۹۷۸

هوشمندسازی کارخانه فولادسازی

می متالز - در گفت و گو با «حمیدرضا عظیمیان» مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مقوله هوشمندسازی فعالیت ها در بزرگ ترین فولادساز خاورمیانه مورد کنکاش قرار گرفته است.
هوشمندسازی کارخانه فولادسازی

به گزارش می متالز به نقل از اکو معدن، انقلاب چهارم صنعتی که بر پایه های انقلاب سوم یعنی علم الکترونیک و فناوری اطلاعات بنا نهاده شده، پیوندی از فناوری های مختلف است که مرزهای زیستی، دیجیتال و فیزیکی را در می‌نوردد. ظهور فناوری‌های نوین در بخش های رباتیک، هوش مصنوعی، نانوتکنولوژی، اینترنت اشیا و بسیاری از فناوری های دیگر که از مشخصه های انقلاب چهارم صنعتی است، بی شک یک معنا دارد؛ عرضه و تقاضای کالاها و خدمات در دنیای امروز دیگر شباهتی با قبل ندارد و در این شرایط بنگاه هایی قادر به ادامه حیات و فعالیت هستند که با هوشمندسازی فعالیت ها، بتوانند نیاز مشتریان را برآورده سازند. گام برداشتن همراستا با تحولات انقلاب چهارم صنعتی نیازمند فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین و بسیاری از این دست موارد است. 

در حال حاضر ضرورت کاربرد این فناوری ها و اداره هوشمند صنایع فولاد به عنوان یکی از صنایع مادر بیش از پیش احساس می شود. بنابراین شرکت فولاد مبارکه در این راستا، اجرای طرح تحول دیجیتال را با استفاده از فناوری انقلاب چهارم صنعتی آغاز کرده است تا در نهایت به اداره همه بخش های تولید، فروش و مالی منجر شود.

به گفته وی، هوشمند سازی فعالیت های فولاد مبارکه شامل مدیریت هوشمند تمامی مراحل کار از معادن تا تولید محصول می شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه از آغاز ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری های دیجیتال با همکاری دانشگاه تهران در خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان امسال با هزینه فولاد مبارکه به بهره برداری می رسد و در آنجا همه جوانان فعال در عرصه های استارتاپ ها می توانند حضور یابند و در زمینه پروژه های مورد نیاز فولاد مبارکه با ما همکاری کنند.

عناوین برگزیده