تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۳۸۱۹۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شریعتی مطرح کرد:

عرضه و تقاضا در بازار مسکن همخوانی ندارد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در ۷ سال اخیر، سالانه حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید شده، حال کشور برای تأمین مسکن زوج های جوان به حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد، این آمارها نشان می دهد که در شرایط فعلی با کمبود حدود ۴ میلیون واحدی مسکن مواجه هستیم.
عرضه و تقاضا در بازار مسکن همخوانی ندارد

غالمرضا شریعتی اندراتی

به گزارش می متالز، غلامرضا شریعتی با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت مسکن در سال های اخیر، گفت: متأسفانه در چند سال اخیر قیمت مسکن به صورت نگران کننده ای افزایش یافته، البته بر اساس آمارهای منتشر شده، رشد افزایشی قیمت ها در بازار در ماه اخیر بسیار کند و آهسته شده است.

 

عرضه و تقاضا در بازار مسکن با هم همخوانی ندارد

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اصلی افزایش قیمت ها در بازار، کمبود مسکن و عدم برنامه ریزی درست وزارت راه و شهرسازی برای افزایش ساخت و ساز است، این مسئله واضح و مبرهن است که وقتی عرضه و تقاضا در بازار اقتصادی با هم همخوانی نداشته باشد، بازار دچار تلاطم خواهد شد.

 

سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی در کشور تولید شده است

وی گفت: بر اساس آمارها، در 7 سال اخیر، سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی تولید شده، حال طبق بررسی های صورت گرفته، کشور برای تأمین مسکن زوج های جوان و خانوارها به حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد، این آمارها نشان می دهد که در شرایط فعلی با کمبود حدود 4 میلیون واحدی مسکن مواجه هستیم.

شریعتی ادامه داد: کمبود مسکن موجب بروز رقابت میان خانوارها برای خرید مسکن می شود، در این شرایط فروشندگان نرخ مساکن را بالا خواهند برد. البته گرانی کنونی بازار تنها مربوطه به این مسئله نیست، بلکه کاهش ارزش پول ملی، وجود نگاه سرمایه ای به بازار، فعالیت دلالان و افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن در این موضوع دخیل هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت مقابله با دلال بازی و سفته بازی در عرصه بازار مسکن تأکید کرد و گفت: اجرای سیاست های مالیاتی و نظارت دقیق می تواند مانع از فعالیت سوداگران در بازار شود.

عناوین برگزیده