تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۳۸۳۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس:

سهام زغال‌سنگ طبس در سفره کارگران قرار می‌گیرد

می متالز - نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی از توسعه معادن طبس و سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شستا در این حوزه خبر داد و گفت: قرار است سهام زغال سنگ در سفره کارگران قرار گیرد.
سهام زغال‌سنگ طبس در سفره کارگران قرار می‌گیرد

به گزارش می متالز، حجت الاسلام مجید نصیرایی در بازدید از شرکت زغال سنگ پروده طبس اظهار داشت: همت بلند، دلسوزی و کار جهادی در حوزه استخراج معادن زغال‌سنگ باعث شد علی‌رغم وجود بیماری کرونا با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و با اولویت سلامت کارکنان بهترین عملکرد 6 ماهه اول سال 99 در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر تامین به زغال‌سنگ پروده طبس اختصاص یابد.

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی از ارائه بخشی از سهام شرکت زغال‌سنگ پروده در بورس خبر داد و گفت: پیگیری، مکاتبه و مذاکرات متعددی انجام شده که بخشی از سهام شرکت زغال‌سنگ پروده طبس که قرار است در آینده نزدیک به بورس برود؛ برای کارگران و کارکنان این شرکت معدنی گسترده اختصاص یابد.

وی افزود: به این طریق قرار است قسمتی از حقوق نیروهای این مجموعه که سالها خاک معدن خورده و غبار حاصل از زغال منجر به بیماری‌هایی در آینده برای برخی از آنها خواهد شد؛ جبران شده و تاکید مقام معظم رهبری برای بهبود معیشت کارگران محقق شود.

نصیرایی گفت: این شرکت با همکاری هلدینگ شستا قرار است یک هزار و 500 میلیارد تومان در معادن زغالسنگ طبس سرمایه گذاری کند که به این ترتیب تا پایان سال 1400 تولید زغال و کنسانتره دو برابر شده و از 800 تن فعلی به 1 میلیون و 600 تن در آینده نزدیک می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، کمک به توسعه معادن زغال سنگ طبس را موجب پیشرفت و توسعه اقتصادی شرق کشور؛ استان خراسان جنوبی و حوزه انتخابیه برشمرد و گفت: شرکت صدرتامین در مناقصه بهره‌برداری از پهنه معدنی جدید به ذخیره 70 میلیون تن، برنده شده که قرار است در کنار 40 میلیون تن فعلی به استخراج در پروده 4 و 6 بپردازد.

نصیرایی از یک خبر خوش برای توسعه معادن شهرستان طبس پرده‌برداری کرد و گفت: دومین ست مکانیزه لانگ وال برای استخراج معادن جدید تا پایان سال 1400 به مجموعه معدنی طبس افزوده می‌شود که این امر موجب توسعه اشتغال و تولید، اقتصاد قوی‌تر و جذب نیروی انسانی در منطقه به تعداد بسیار خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیشگیری از خام فروشی در حوزه معادن و توجه به زغال سنگ به عنوان محور توسعه؛ دو امر اساسی برای تحقق پویایی اقتصاد شرق کشور است که برای تحقق آنها در 4 ماه گذشته از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی ده‌ها جلسه، مکاتبه و پیگیری در سطح وزرا و مدیران ارشد شرکت‌های سرمایه گذاری حوزه معدنی برگزار کرده و پیگیر جدی حضور مدیران شستا و صدرتامین در منطقه هستم.

نماینده قوه مقننه در شورای عالی گردشگری کشور از دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر سخن گفت و افزود: از نخبگان و فعالان برجسته صنعت توریسم می‌خواهیم برای تهیه طرحی مناسب که بتواند اقتصاد گردشگری منطقه را تقویت کند به ما کمک کنند و با جدیت پیگیر هستیم تا طرح مذکور را آماده و برای گذراندن مراحل قانونی در مجلس شورای اسلامی و دولت ارائه نماییم.

عناوین برگزیده