تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۳۹۵۴۶
وزیر راه و شهرسازی: ۱۴

مسیر جدید به فناوری عوارض الکترونیکی تجهیز شد

می متالز - وزیر راه و شهرسازی از تجهیز ۱۴ اتوبان و آزادراه کشور به فناوری عوارض الکترونیک تا پایان سال خبر داد.
مسیر جدید به فناوری عوارض الکترونیکی تجهیز شد

۱۴ مسیر جدید به فناوری عوارض الکترونیکی تجهیز شد

به گزارش می متالز، محمد اسلامی درخصوص اینکه چرا برخی عوارضی‌های بزرگراه‌های کشور از جمله عوارضی بزرگراه همت – کرج، دریافت وجه عوارض را از الکترونیکی به دستی تغییر داده‌اند؟ افزود: متاسفانه بعضی از مردم به رفاهی که صرفه‌جویی زمانی و هزینه‌ای برایشان داشت کم‌توجهی و از پرداخت این وجه عوارض آزادراهی خودداری کردند.

وی با یادآوری اینکه تاکنون فقط ۵۰ درصد عوارض آزادراه‌های الکترونیکی وصول شده است گفت: بر اساس هماهنگی که با پلیس داشتیم، قرار شد مبالغ عوارضی که پرداخت نشوند از طریق سامانه جرایم راهنمایی و رانندگی وصول شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خواهش من از مردم این است که قدر این وضعیت را بدانند و عوارض را به موقع پرداخت کنند چراکه همین که مردم بدون توقف از عوارضی‌ها عبور کنند، یک فرصت است.

اسلامی اضافه کرد: امیدوارم که مردم همکاری کنند و از انواع شیوه‌های سهل و آسانی که برای پرداخت وجود دارد، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶ اتوبان به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی تجهیز شده است و طی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند و ۸ آزادراه نیز در حال تغییر فرایند و نصب تجهیزات هستند،گفت: اگر مردم همکاری کنند، بخش خصوصی که سرمایه‌گذار است نیز اعتماد می‌کند و با تضمینی که ما به آنها در خصوص دریافت عوارض می‌دهیم، با سرعت بیشتری روش دریافت عوارض دستی به روش الکترونیکی تغییر خواهد کرد.

عناوین برگزیده