تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۴۱۱۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر راه و شهرسازی:

آبان ماه آخرین مهلت واریز وجه مسکن ملی

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی از آخرین زمان مهلت واریز وجه مسکن ملی خبر داد و گفت: به دلیل ابهام در ارسال پیامک‌ها، آخرین مهلت واریز وجه اولیه تا پایان آبان ماه تمدید شد.
آبان ماه آخرین مهلت واریز وجه مسکن ملی

آبان ماه آخرین مهلت واریز وجه مسکن ملی

به گزارش می متالز، محمود محمودزاده، با بیان اینکه پرداخت وام ودیعه نیز در حال انجام است، گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام، پایان مهرماه به اتمام رسید و در مرحله دوم نزدیک به ۲۰۰ هزار برای دریافت وام ودیعه ثبت‌نام کردند.

وی درباره تعداد متقاضیان مسکن ملی که به دلیل واریز نکردن وجه اولیه حذف شده‌اند، گفت: به همه استان‌ها ابلاغ شده متقاضیانی را که در مراحل قبل ثبت‌نام کرده‌اند اما واریز وجه انجام نداده‌اند را تا پایان آبان‌ماه تعیین تکلیف کنند. ابهامی در ارسال پیامک‌ها وجود دارد و برخی از ثبت‌نام کنندگان ادعا می‌کنند که پیامک برای آنها ارسال نشده است.

اراضی جدید به طرح اضافه می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: آخرین مهلت برای واریز وجه را تا پایان آبان ماه تمدید شد و این آخرین مرحله مهلت به افراد است. از تمام استان‌ها خواسته شده، هرگونه اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و جراید محلی و صداوسیما که درباره واریز وجه لازم است، انجام دهند.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا با ریزش احتمالی انصراف دهندگان، امکان ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی و بازگشایی سامانه وجود دارد، تصریح کرد: از تمام استان‌ها خواسته شده که اراضی جدید که ظرفیت خالی وجود دارد به طرح اضافه کنند یا در صورت امکان ظرفیت جدید تولید شود، همچنین احتمالا از محل انصراف دهندگان و کسانی که تا پایان آبان ماه آورده اولیه واریز نکرده‌اند ظرفیت جدیدی ایجاد می‌شود. بنابراین قرار بر این است که تا پایان آبان ماه به یک جمع‌بندی برسیم و برای ثبت‌نام جدید و شرایط ثبت‌نام مجدد تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به احتمال آغاز مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی تاکید کرد: به طور قطع در ثبت‌نام جدید اولویت با مناطقی است که قبلا ثبت‌نام نشده‌اند.

۲۰۰ هزار نفر برای وام ودیعه ثبت‌نام کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت اجرای وام ودیعه، گفت: پرداخت وام ودیعه در حال انجام است. آخرین مهلت ثبت‌نام، پایان مهرماه به اتمام رسید و در مرحله دوم نزدیک به ۲۰۰ هزار برای دریافت وام ودیعه ثبت‌نام کردند.

محمودزاده افزود: بنابراین در دو مرحله  ۶۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند.

وی تاکید کرد: از تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند درخواست داریم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل پرونده و مدارک خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت امکان پالایش نخواهیم داشت و در غیر این صورت نمی‌توانیم این افراد را  به بانک معرفی کنیم.

برای پرداخت وام ودیعه هیچ مشکلی نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت‌نام کنندگان تا پایان آبان ماه فرصت تکمیل پرونده دارند تا بتوانیم آنها را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

محمودزاده با بیان اینکه از نظر منابع برای پرداخت وام ودیعه هیچ مشکلی نداریم، گفت: منابع مورد نظر برای پرداخت وام ودیعه ۲۰ هزار میلیارد تومان است و از این نظر مشکلی نداریم و اگر تمام ۶۵۰ هزار نفر هم که واجد شرایط باشند، می‌توانیم به آنها وام ودیعه را بپردازیم.

عناوین برگزیده