تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۴۳۴۱۷

رشد پروازهای عبوری از آسمان ایران

می متالز - آمارهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در 7 ماه گذشته روند رو به رشدی داشته اما هنوز با رکوردهای سال قبل فاصله زیادی دارد.
رشد پروازهای عبوری از آسمان ایران

به گزارش می متالز، پروازهای عبوری از آسمان ایران در مهرماه امسال نسبت به فروردین‌ماه ۱۱۴.۹ و در یک‌ماهه مهر نسبت به شهریور، ۶.۵ درصد رشد داشته است.

بر اساس آمارهای اعلامی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از پروازهای عبوری شرکت‌های هواپیمایی خارجی از فضای ایران، درحالی‌که در فروردین امسال، تنها ۵ هزار و ۱۶۲ سورتی پرواز عبوری ثبت شد، این شاخص در مهرماه به ۱۱ هزار و ۹۴ پرواز افزایش یافت که رشد ۱۱۴.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد بیش از ۲ برابری پروازهای عبوری از آسمان ایران در مهرماه نسبت به فروردین‌ماه 99 رشدی بود که به‌صورت ماهانه رقم خورد مثلاً تعداد این پروازها در مهرماه نسبت به ماه قبل از آن (شهریور ۹۹) که ۱۰ هزار و ۳۷۶ سورتی پرواز عبوری ثبت شده بود، با رشد ۶.۵ درصدی همراه بوده است.

اگرچه پروازهای عبوری در سال جاری با رشد ماهانه مواجه بوده اما آمار پروازهای عبوری در مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال قبل که ۲۴ هزار و ۶۵ سورتی پرواز بود، کاهش ۵۱.۹ درصدی داشته است.

همچنین در ۷ ماه نخست امسال مجموعاً ۵۲ هزار و ۱۱۹ پرواز عبوری از آسمان ایران انجام شد؛ در مدت مشابه سال ۹۸ تعداد ۱۸۴ هزار و ۹۵۸ سورتی پرواز برقرار شده بود که نشان‌دهنده کاهش ۷۱.۸ درصدی پروازها عبوری در مدت مذکور است.

با توجه به شیوع کرونا، یکی از صنایعی که به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفت، صنعت هوانوردی بود که درنتیجه تعداد پروازها در دنیا با کاهش روبه‌رو شد؛ این موضوع بر تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران هم تأثیرگذار گذاشته است.

عناوین برگزیده