تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۴۴۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گمرکات هرمزگان از ترخیص ۴۰۰ کانتینر کالای ساخت آلمان جلوگیری کرد

می متالز - ناظر گمرکات هرمزگان گفت: ۴۰۰ کانتینر انواع لوازم خانگی به گمرک شهید رجایی بندرعباس در مهر و آبان‌ امسال اظهار شد اما به دلیل اینکه جزو کالاهای ممنوع الورود بود از ورود آن به کشور جلوگیری شد.
گمرکات هرمزگان از ترخیص ۴۰۰ کانتینر کالای ساخت آلمان جلوگیری کرد

به گزارش می متالز، ابوالفضل اکبر پور عصر یکشنبه افزود: شرکتی که وارد کننده لوازم خانگی یکی از برندهای معروف کشور آلمان بوده، طبق دستور قضایی در استان توقیف و تاکنون از گمرک ترخیص نشده است.

وی، ارزش کالاهایی که وارد گمرک شهید رجایی بندرعباس شده ۲۰ فقره اظهارنامه لوازم خانگی مارک بوش شامل ۴۰۰ کانتینر ۴۰ فوت به ارزشی نزدیک به ۱۲ میلیون یورو بود که از محل مجوز محرمانه دفتر مقررات وزارت صمت اقدام به اظهار کالا نموده و پس از اظهار در گمرک به جهت رعایت کامل مقررات و رفع هر گونه ابهام قانونی اقدامات مختلفی توسط گمرک شهید رجایی انجام شد.

ناظر گمرکات هرمزگان ادامه داد: همچنین در اولین گام کامنت هشدار از سوی گمرک روی تمام اظهارنامه ها به جهت احتیاط و رعایت کامل مقررات درج شد که همه اظهارنامه های مربوط در مسیر قرمز قرار گرفته اند و در نهایت خروج کالا متوقف شده است.
 
به گفته اکبرپور، اقدامات نظارتی این گمرک مانع از ترخیص کالای گروه چهار مورد بحث شد که با ورود سازمان اطلاعات و سپاه استان هرمزگان و دستور مقام قضایی تمامی کالاهای اظهاری این شرکت در گمرک توقیف و اجازه خروج ندارد.

وی ادامه داد: همچنین رای صادر شده توسط دیوان عدالت اداری که به ضوابط مربوط به واردات و صادرات کالا به موجب قانون صادرات و واردات و ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی این آئین نامه تاکید دارند، توسط دفتر حقوقی گمرک ایران مورد اعتراض قرار گرفت که در نهایت روز گذشته نیز رأی دیوان عدالت اداری در خصوص وارد بودن تجدید نظر خواهی گمرک از مرکز محترم واردات ابلاغ شد و از ترخیص کالا جلوگیری شد.

مدیر گمرک شهید رجایی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از دو ماه از اظهار این کالا ها می گذرد هیچکدام از کالاهای عنوان شده از گمرک ترخیص نشده است، ضمن اینکه خروج این حجم از کالا در این برهه زمانی حساس، شائبه های زیادی در جامعه ایجاد خواهد نمود و باعث دلسردی تولید کنندگان می شود. 

عناوین برگزیده