تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۱۴۴۵۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازسازی محور شهداد_ نهبندان در مرحله مطالعه طرح

می متالز - پس از سیل ابتدای سال ۹۷، تمامی جاده‌های تخریب شده ناشی از سیل بازسازی شد، ولی جاده شهداد به نهبندان به بهانه‌های مختلف به حال خود رها شده و بسیاری از کسب و کار‌ها در حوزه معادن و ... تعطیل و ارتباط نهبندان با استان کرمان و مراکز بزرگ صنعتی کشور قطع شده است.
بازسازی محور شهداد_ نهبندان در مرحله مطالعه طرح

به گزارش می متالز، سوال نماینده‌ی مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه از وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشکلات راه‌های روستایی و انسداد طولانی مدت محور شهداد - نهبندان، با ۲۴ امضا تقدیم هیئت رئیسه و وصول شد و در انتظار طرح در کمیسیون و حضور وزیر برای پاسخگویی است.

دکتر مصطفی نخعی در این طرح سوال خطاب به وزیر راه و شهرسازی آورده است:

شهرستان نهبندان با حدود ۲۶ هزار کیلومتر مربع ۱۷ درصد مساحت خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهد.

از ۸۸۰ کیلومتر طول راه‌های روستایی آسفالت شده در این شهرستان حدود ۵۰۰ کیلومتر نیاز به مرمت و بهسازی دارد؛ علاوه بر آن این شهرستان در کریدور شرق کشور در مسیر چابهار به مشهد قرار گرفته است.

اما متاسفانه روکش راه‌های اصلی بخصوص مسیر‌های نهبندان به زاهدان، بیرجند و زابل در بدترین وضعیت ممکن قرار داشته و نیاز به اقدام فوری و اضطراری دارد، چرا اقدام مؤثری در این زمینه صورت نمی‌گیرد؟ علت ضعف نظارت در حوزه راهسازی شهرستان که سبب شده جاده‌های احداثی با کیفیت بسیار پایین به بهره برداری برسند، چیست؟

پس از سیل ابتدای سال ۹۷، تمامی جاده‌های تخریب شده ناشی از سیل بازسازی شد، ولی جاده شهداد به نهبندان به بهانه‌های مختلف به حال خود رها شده و بسیاری از کسب و کار‌ها در حوزه معادن و ... تعطیل و ارتباط نهبندان با استان کرمان و مراکز بزرگ صنعتی کشور قطع شده است.

چرا با گذشت حدود ۳ سال از سیل مذکور هیچ اقدامی در خصوص بازسازی جاده شهداد - نهبندان انجام نشده است؟

 معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال نماینده‌ی مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در خصوص محور شهداد - نهبندان نوشته:

ترمیم این محور شهداد--نهبندان ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد خسارت شده که برای شروع کار اعتبار لازم به راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمان ابلاغ و اکنون در مرحله‌ی مطالعات طرح است و پس از اتمام کار بازسازی انجام می‌شود.

عناوین برگزیده