تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۴۴۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پرداخت تسهیلات ۱۱ درصدی به صادرکنندگان؛

صادرات کالا در گیلان ۲۸ درصد رشد یافت

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اعطای تسهیلات ۱۱ درصدی به فعالان حوزه صادرات گفت: صادرات کالا امسال در گیلان ۲۸ درصد رشد یافت.
صادرات کالا در گیلان ۲۸ درصد رشد یافت

به گزارش می متالز، فرهاد دلق‌پوش امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان با اشاره به اعطای تسهیلات 11 درصدی برای فعالان حوزه صادرات در قالب بسته حمایتی اظهار داشت: در تدوین بسته حمایتی امسال به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن و همچنین اعمال تحریم از سوی دشمنان توجه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به ورود و خروج 62 کشتی در سال 99 در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر واردات در منطقه آزاد انزلی رونق بیشتری نسبت به صادرات دارد اما می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت کریدور چین- قزاقستان- انزلی برای توسعه صادرات در این منطقه استراتژیک بهره برد.

دلق‌پوش جزئیات بسته حمایتی دولت را مورد تاکید قرار داد و افزود: پرداخت یارانه سود تسهیلات صادرکنندگان، کمک به برقراری خطوط ریلی، دریایی و هوایی، کمک به شبکه‌سازی در بنگاه‌های کوچک و شبکه‌های مویرگی تجاری در کشورهای هدف به ویژه روسیه، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات و کمک به راه‌اندازی مراکز فروش و صادراتی از جمله موارد درنظرگرفته شده در بسته مذکور است.

وی توسعه صادرات غیرنفتی را راهکاری مناسب برای جبران کمبود نقدینگی ارزی دانست و عنوان کرد: دولت برای حمایت از فعالان اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی بسته حمایتی را در نظر گرفته که در آن اصول اقتصاد مقاومتی و صادرات به 15 کشور همسایه ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا لحاظ شده است.

دلق‌پوش با تاکید بر استفاده حداکثری از بسته حمایتی دولت برای ارتقاء و توسعه صادرات در استان گیلان خاطرنشان کرد: باید با بسیج امکانات و هم‌اندیشی و تعاون یکدیگر به رسالت این کارگروه یعنی توسعه صادرات غیرنفتی و اجرای سیاست‌های دولت اهتمام کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه واردات از لحاظ ریالی رشد 35 درصدی و از لحاظ وزنی رشد 71 درصدی را امسال در گیلان شاهد بودیم تصریح کرد: در حوزه ثبت سفارش برای مبادلات کالا رتبه ششم کشوری را کسب کردیم و در حوزه صدور کارت بازرگانی نیز عملکرد سازمان قابل قبول است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان رشد 28 درصدی صادرات کالا در این استان در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بیش از 235 هزار و 410 تن به ارزش 119 میلیون و 400 هزار دلار در 3 ماه نخست امسال در گیلان صادرات کالا داشتیم.

دلق‌پوش با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌های مشترک مرزی با کشورهای همسایه و استانی در زمینه مبادلات مرزی و مراودات تجاری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بسته حمایتی دولت توسط تمام دستگاه‌های اجرایی جهت حمایت از صادرات و حمایت از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر خارج از کشور مورد تاکید است.

عناوین برگزیده