تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۴۵۰۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فخوز:

۷۵۰ تومان پیش‌بینی سود فخوز در سال ۹۹

می متالز - شرکت فولاد خوزستان با نماد «فخوز» در بین فولادی‌ها اهرم مالی قوی برخوردار است. «فخوز» با توجه به سرمایه کمتر انتخاب فخوز را جذاب‌تر می‌کند. پیش‌بینی سود «فخوز» برای سال ۱۳۹۹ معادل ۷۵۰ تومان می‌توان در نظر گرفت.
۷۵۰ تومان پیش‌بینی سود فخوز در سال ۹۹

به گزارش می متالز، در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۹ معادل ۱۱۲,۱۲۰,۴۰۲ میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به شش‌ماهه سال ۱۳۹۸ رشد فروش ۴۱ درصدی را تجربه کرده است و در عوض بهای تمام شده شرکت نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش ۳۲ درصدی داشته در نتیجه سود خالص شرکت ۳۳,۸۱۰,۵۱۵ میلیارد ریال و حاشیه سود شرکت در شش‌ماهه اول ۳۰ درصد بوده است.

با این حال افزایش فروش در شش‌ماهه دوم می‌تواند تغییرات با اهمیتی در سودآوری شرکت به وجود آورد با توجه به فروش مهرماه شرکت که حدود ۳۸,۶۰۹,۴۸۱ میلیارد ریال است و با توجه به افزایش تقاضای جهانی بیلت درصورتی‌که بهای تمام شده را مشمول افزایش ۲۰ درصدی کنیم و فروش شش‌ماهه دوم را بر مبنای مهرماه در نظر بگیریم، شرکت توان فروش عملیاتی حدود ۲۳۱۰۰۰۰۰۰ میلیارد ریالی را داشته که با توجه به کسر بهای تمام شده ۸۷۲۱۰۰۰۰ میلیارد ریالی سود ناخالص شرکت معادل ۱۴۳۷۸۹۰۰۰ میلیارد ریال در شش‌ماهه دوم سال می‌شود که تخمین تقریبی حاشیه سود ناخالص شرکت افزایش به ۶۲ درصد است و حاشیه سود خالص در حدود ۵۵ درصد معادل۱۲۷۰۰۰۰۰۰ میلیارد ریال بوده و برای هر سهم می‌توان درصورتی‌که محاسبات قیمت‌گذاری و فروش به همین منوال باشد، سودی معادل ۶۶۰ تومان برای شش‌ماهه دوم به دست آورد.

در بین فولادی‌ها اهرم مالی قوی فخوز با توجه به سرمایه کمتر انتخاب فخوز را جذاب‌تر می‌کند. پیش‌بینی سود برای سال ۱۳۹۹ معادل ۷۵۰ تومان می‌توان در نظر گرفت.

شرکت صنعتی معدنی سناباد از زیرمجموعه‌های فولاد خوزستان که ۳۸ درصد به‌صورت مستقیم مالک این شرکت در قلب عسلویه آهنی ایران یعنی سنگان است و حدود ۳۰ درصد به‌صورت غیرمستقیم از طریق مالکیت فولاد شادگان سهم می‌برد، توانسته در شش‌ماهه سال ۱۳۹۹ از طریق فروش کنستانتره وگندله سود ۲۱۸ میلیارد تومانی در شش‌ماهه اول سال کسب کند که سهم فولاد خوزستان رقمی حدود ۱۴۸ میلیارد تومان سود خالص است که در صورت‌های مالی تلفیقی منظور می‌شود.

در صورتی این فروش را در شش‌ماهه دوم هم لحاظ کنیم که طبعا بیشتر بوده مبلغ ۲۹۶ میلیارد تومان سود خالص نصیب شرکت مادر می‌شود و سود هر سهم فولاد خوزستان حاصل از این سرمایه‌گذاری برای سال ۹۹ حدود ۱۵ تومان سود برای هر سهم در نظر گرفته می‌شود.

از دارایی‌های مهم شرکت فولاد خوزستان می‌توان به فولاد شادگان اشاره کرد که شامل یک واحد تولید آهن اسفنجی که در حال حاضر مشغول به تولید بوده و در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۳۷۰ هزار تن تولید داشته و به فولاد خوزستان محصول تولیدی ارسال شده است.

فولاد شادگان در طرح‌های توسعه خود یک واحد فولادسازی هم در نظر گرفته شده که سال ۱۴۰۰ زمان پیش‌بینی برای افتتاح این طرح خواهد بود.فولاد خوزستان مالک ۶۵ درصدی این واحد تولیدی است.خوراک این واحد از مجتمع سناباد در سنگان تهیه می‌شود.

شرکت به‌زودی افزایش سرمایه ۱۶۰ درصدی از محل سود انباشته جهت بهبود مخارج مالی در دستور کار دارد.

عناوین برگزیده