تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۴۵۱۳۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه تولید کنسانتره مس در سیستان و بلوچستان احداث می شود

می متالز - زنگنه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) کارخانه تولید کنسانتره مس در سیستان و بلوچستان احداث می شود.
کارخانه تولید کنسانتره مس در سیستان و بلوچستان احداث می شود

به گزارش می متالز، ماندانا زنگنه اظهار داشت: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) کارخانه تولید کنسانتره مس با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن کنسانتره در سیستان و بلوچستان احداث می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: برای احداث این کارخانه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و همچنین زمینه برای اشتغال ۱۰۰۰ نفر نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه، پیش بینی می شود، این پروژه ظرف مدت دو سال به بهره برداری برسد، تصریح کرد: تامین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت های ضروری مناطق معدنی یکی از اولویتهای بخش معدن است.

زنگنه گفت: این زیرساخت ها متعلق به معادنی همچون آنتیموان سفید آبه، منیزیت قلعه بید، منیزیت حسن آباد کورین، منگنز آسندوک و معادن آهن می شود.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل زیرساخت های فوق به ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: همچنین اکتشاف محدوده های واقع در نوار مرزی استان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام می شود.

عناوین برگزیده