تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۴۵۳۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

برای تنظیم بازار فولاد تمام زنجیره در نظر گرفته شود

می متالز - تنظیم بازار فولاد به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده است. برخی معتقدند طرحی که دولت برای این موضوع در نظر گرفته، عملا به سود دلال و به زیان فولادسازان است. از طرفی مجلس هم به این ماجرا ورود کرده و در حال تصویب طرحی است که با شیوه نامه دولت، تفاوت دارد. در این خصوص گفتگویی با موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی داشتیم.
برای تنظیم بازار فولاد تمام زنجیره در نظر گرفته شود

به گزارش می متالز، موسوی اظهار داشت: مجلس طرحی برای تنظیم بازار فولاد آماده کرده که کمیسیون صنایع و معادن روی این طرح کار کرده است. تلاش ما بر این است برای تنظیم بازار فولاد تمام زنجیره در نظر گرفته شود و با تصمیمات تنها یک حلقه از زنجیره زیر فشار قرار نگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تصمیمات با این نگاه نباشد، ابلاغ بخشنامه برای حل مشکلی در یک حلقه از زنجیره، سبب ایجاد التهاب در دیگر بخشها می شود.

نماینده مردم شریف ملکان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مجلس عنوان کرد: این طرح با یک پروسه مطالعات کارشناسی شده، با لحاظ دغدغه و چالشهای تمام زنجیره تنظیم شده است و تلاش کردیم تمام واسطه هایی که ایجاد رانت می کنند از این مسیر حذف شود.

موسوی افزود: با توجه به تورم موجود، درتلاشیم قیمتها به شکلی کاهش داشته باشد که تولیدکنندگان نیز متضرر نباشند و سیاستگذاری ها محصول را در انتهای زنجیره با قیمت معقول به دست مصرف کننده برساند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح به معنای عدم هماهنگی با دولت نیست و مجلس هیچگاه جزیره ای عمل نکرده است. برای اجرای این طرح نیز با دولت و وزارت صمت در تعامل هستیم.

وی به بحث صادرات اشاره کرد و افزود: صادرات موضوع مهمی در این حوزه است اما تامین نیاز داخل اولویت ماست. می دانیم که گاها صادرات محصولات با نگاه تهاتر مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی برای تولیدکنندگان در شرایط تحریمی انجام می شود اما نباید آرامش بازار داخل را بهم بزند.

عناوین برگزیده