تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۴۵۶۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلوگیری از تضییع حقوق مردم با اجرای طرح کاداستر در بافق

می متالز - رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی از تضییع حقوق مردم جلوگیری می شود.
جلوگیری از تضییع حقوق مردم با اجرای طرح کاداستر در بافق

به گزارش می متالز، کمال کریمی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق از صدور سند تک برگی برای ۲۷۷ هزار و ۱۰۵ هکتار اراضی ملی شهرستان بافق در نیمه دوم سالجاری خبر داد و گفت:یکی از مشکلات اراضی ملی منابع طبیعی موضوع اصلاح طرح هندسی نقشه‌های منجر به صدور سند اراضی ملی است.

کریمی ادامه داد: از آبان ماه امسال طرح اصلاح هندسی نقشه‌ها آغاز شد و در این زمینه نیز سندهای تک برگی اراضی ملی از سوی اداره ثبت اسناد شهرستان بافق در حال صادر شدن است.

او افزود: تاکنون برای چهار پلاک به مساحت ۲۷۷ هزار و ۱۰۵ هکتار سند تک برگی اراضی ملی، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی بافق اضافه کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی شهرستان با هدف تبدیل و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت، مشخص شدن مستثنیات مردم، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی ملی، جلوگیری از زمین خواری، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان اراضی ملی و دولتی و پاسخگویی دقیق و به موقع به استعلامات صورت می پذیرد.

کریمی بیان کرد: با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی از تضییع حقوق مردم جلوگیری می شود.

عرصه های منابع طبیعی شهرستان بافق بیش از ۸۵۰ هزار هکتار است.

عناوین برگزیده