تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۰۴
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۵۲۰۷۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

نظام باید پاسخگوی سوالات مردم درباره صنعت خودرو باشد

می متالز - نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: سالها است پیرامون فعالیت های شرکت های خودروسازی در ذهن مردم سوالاتی وجود دارد که نظام باید به همه آنها پاسخ بدهد.
نظام باید پاسخگوی سوالات مردم درباره صنعت خودرو باشد

به گزارش می متالز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی که  پیشنهاد دهنده طرح تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی در مجلس یازدهم است گفت: سالها است پیرامون فعالیت های شرکت های خودروسازی در ذهن مردم سوالاتی وجود دارد که باید به همه آنها پاسخ دهیم .
وی با اشاره به اینکه یکی از این سوالات درباره قیمت خودرو است افزود: چرا باید میان قیمت کارخانه تا بازار این همه فاصله باشد تا جایی که مردم همیشه بهت زده به این بازار نگاه می کنند .
نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مافیایی در این حوزه شکل گرفته است ادامه داد: آنها اجازه نمی دهند که این فاصله قیمت از این بخش برداشته شود.
وی با انتقاد از اینکه شرکت های خودروسازی به تعهدات خود در زمان  تحویل خودرو پایبند نیستند افزود: چرا باید مردمی که پول واریز کردند چند سال برای دریافت خودرو  در نوبت بمانند ‌.
سلیمی به هم ریختگی و نابسامانی در ثبت نام برای خرید خودرو را شرم آور دانست و افزود: دلیل این مشکل استفاده نادرست از ابزار اجرایی است .
وی با تاکید بر اینکه رانت و زد و بند به روشنی در این بخش دیده می شود افزود: کیفیت پایین محصولات و انتصاب مدیران سیاسی در شرکت های خودروسازی از دیگر موضوعاتی است که باید بررسی شود .
سلیمی یادآور شد: چرا زمانی که نام تحقیق و تفحص به میان می آید بعضی از آن ترس دارند، آنها باید بپذیرند که این طرح فرصتی است تا به مردم پاسخگو باشند.

عناوین برگزیده