تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۱۵۴۴۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن چین در پی بهبود تقاضای پس از تعطیلات

می متالز - قیمت سنگ آهن چین به دنبال تقاضای خوب و جو مثبت پس از تعطیلات سال نو میلادی افزایشی بود.
افزایش قیمت سنگ آهن چین در پی بهبود تقاضای پس از تعطیلات

شاخص های سنگ آهن

سنگ آهن ۶۲٪ آهن: ۱۶۵٫۲۹ دلار در هر تن ، افزایش ۴٫۸۲ دلار در هر تن
سنگ آهن ۶۲٪ آهن کم آلومینا: ۱۶۶٫۰۰ دلار در هر تن، افزایش ۴٫۵۸ دلار در هر تن
سنگ آهن ۵۸٪ آهن گرید بالا: ۱۴۹٫۶۳ دلار به ازای هر تن، بدون تغییر
سنگ آهن ۶۵٪ آهن برزیل: ۱۸۱٫۵۰ دلار به ازای هر تن، افزایش ۷٫۸۰ دلار به ازای هر تن سنگ آهن ۶۲٪ آهن چین: ۱۱۱۱ یوان به ازای هر تن، کاهش ۲ یوان به ازای هر تن

 

معاملات آتی سنگ آهن چین

معاملات آتی سنگ آهن ماه می در بورس کالای دالیان (DCE) در صبح تا حد زیادی ثابت بود، اما در بعد از ظهر به شدت افزایش یافت و از قیمت پنجشنبه گذشته که ۹۹۶ یوان (۱۵۳ دلار) در هر تن بود، ۲٫۴ درصد رشد داشت. در همین حال، قراردادهای مبادله ماهانه سنگ آهن در بورس سنگاپور (SGX) نیز افزایش یافت. در ساعت ۶:۵۸ بعد از ظهر به وقت سنگاپور ، بیشترین معامله در قرارداد فوریه افزایش ۵٫۳۳ دلاری در هر تن را در مقایسه با قیمت تسویه حساب در روز پنجشنبه گذشته که ۱۵۶٫۰۷ دلار در هر تن بود، داشت.

منابع گفتند که اصول اساسی سنگ آهن هنوز از قیمت های صعودی پشتیبانی می کند. یک منبع تجاری در سنگاپور به Fastmarkets گفت که تقاضای فولاد پس از تعطیلات بهبود یافته و قیمت میلگرد هم در بازارها افزایش یافته است. در نتیجه، قیمت سنگ آهن نیز افزایش یافت. در همین حال، افزایش بیشتر قیمت های آتی کک در DCE و کاهش ارزش دلار ایالات متحده هر دو به افزایش قیمت سنگ آهن کمک کردند. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین روز پنجشنبه ۳۱ دسامبر اعلام کرد که این کشور قصد دارد اقدامات مختلفی را برای تقویت قدرت قیمت گذاری سنگ آهن طی پنج سال آینده انجام دهد. یک منبع خریدار در جنوب چین گفت که این می تواند وابستگی واردات چین به برخی از کشورها را کاهش دهد، اما در کوتاه مدت، تأثیر قابل توجهی ندارد. زیرا قیمت سنگ آهن هنوز تحت تأثیر تقاضای فولاد است.

 

به نقل از منابع

یک منبع تجاری در شانگهای گفت: “قیمت سنگ آهن در بنادر ثابت است. در نتیجه، معاملات آتی در برابر قیمت های نزولی مقاومت می کنند و معاملات آتی پس از تعطیلات با احساس مثبت دوباره در حال فعالیت هستند. انتظار می رود کارخانه ها برای شارژ مجدد موجودی کالا وارد عمل شوند که انتظار می رود از قیمت سنگ آهن پشتیبانی کند.”

 

پیشنهادات شنیده شده در بازار

۱۹۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۵٪ آهن با ۱۸۱٫۶۰ دلار در هر تن CFR چین معامله شد. ۱۷۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۲٪ آهن با قیمت ۱۶۴٫۸۵ دلار به ازای هر تن CFR چین در ۲۹ ژانویه تا ۷ فوریه معامله شد.

 

بورس کالای دالیان

معاملات آتی سنگ آهن چین ماه می در روز دوشنبه با ۱۰۱۹٫۵۰ یوان (۱۵۶ دلار) در هر تن بسته شد که نسبت به تعطیلی پنجشنبه گذشته ۲۳٫۵۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

عناوین برگزیده