تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۱۵۴۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان شمالی ۱۴ درصد افزایش یافت

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: امسال با وجود مشکلات اقتصادی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد رشد داشته است.
صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان شمالی ۱۴ درصد افزایش یافت

صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان شمالی ۱۴ درصد افزایش یافت - ایرنا

به گزارش می متالز، علی اصغر رضازاده روز جمعه اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال، ۳۳ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده است.

وی گفت: این طرح های صنعتی برای ۳۱۵ نفر اشتغال زایی می کند و میزان سرمایه گذاری آن هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی در بخش معدن هم هشت پروانه بهره برداری صادر شده است که میزان اشتغال آن ۴۸ نفر و میزان سرمایه گذاری آن بیش از ۸۳ میلیارد ریال ثبت شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در این مدت پنج گواهی کشف، ۱۴ پروانه اکتشاف و ۳۱ مجوز برداشت در معادن استان صادر شده است.  

در خراسان شمالی ۳۱۹ واحد صنعتی با بیش از  ۲۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری و بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال وجود دارد.  

میزان ذخایر قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی از این معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

مقدار سرمایه گذاری توسط معدنکاران خراسان شمالی بیش از ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است و سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در این استان استخراج می شود.

کشور ۶۸ ماده معدنی و استان خراسان شمالی ۲۸ ماده معدنی دارد.  

عناوین برگزیده