تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۱۵۶۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار دوجانبه رؤسای سازمان‌های SME ایران و ارمنستان تأکید شد:

توسعه همکاری بنگاه‌های کوچک و متوسط و ایجاد مرکز مبادله فناوری ایران و ارمنستان

می متالز - رئیس مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ارمنستان با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار کرد.
توسعه همکاری بنگاه‌های کوچک و متوسط و ایجاد مرکز مبادله فناوری ایران و ارمنستان

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/189758/WhatsApp%20Image%202021-01-23%20at%2018.16.49.jpeg

به گزارش می متالز، در این دیدار دوجانبه که در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، طرفین به معرفی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در جهت توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداختند و زمینه‌های همکاری مشترک بین دو طرف تبیین و تبادل نظر شد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این دیدار با اشاره به ارتباط نزدیک بین مردم ایران و ارامنه و فرصت‌‌های گسترده همکاری بین دو کشور، بر توسعه همکاری بین بنگاه‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و برگزاری نمایشگاه با حضور شرکت‌های ایرانی و ارمنی در تهران و ایروان تأکید کرد.

علی رسولیان به تجربیات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ایجاد و توسعه زیرساخت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین بومی سازی مدل‌های توسعه صنایع کوچک و متوسط نظیر توسعه خوشه‌های کسب و کار، توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و کنسرسیوم‌های صادراتی اشاره و درخصوص ارائه خدمات فنی و مهندسی و اشتراک تجارب با کشور ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با اشاره به تجربه ایجاد مراکز مبادله فنآوری با سایر کشورها در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ ایجاد مرکز دائمی تبادل فنآوری بین دو کشور در تهران و برگزاری نشست‌های رودررو بین شرکت‌های ایرانی و ارمنی در جهت مبادله فنآوری را پیشنهاد کرد.

رئیس مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز علاقه‌مندی از حضور در ایران به‌عنوان کشور دوست و همسایه، به تشریح برنامه‌های اجرایی و فعالیت‌های این مرکز پرداخت.

لوون اوهانسیان بر آمادگی کشورش در گسترش همکاری‌ها، به‌ویژه در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و اشتراک تجارب موفق تأکید کرد.

در این نشست مقرر شد موارد همکاری مشترک در قالب تفاهم‌ نامه همکاری بین طرفین تدوین و پس از تأیید و امضای رؤسای دو مجموعه به مرحله اجرا درآید.

همچنین مقرر شد با هماهنگی به‌عمل آمده، در روزهای آینده، یک هیأت ارمنی از شهرک‌های صنعتی و تعدادی از واحدهای تولیدی مستقر در آن‌ها بازدید نمایند.

عناوین برگزیده