تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۹۹۲۶
عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

حدود 20 میلیون تن بار جدید از جاده به روی ریل می آید

می متالز - عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ایین افتتاح جاده ریلی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان و اتصال آن به شبکه سراسری کشور از رویکرد بخش خصوصی در کمک به اجرای طرح های عام المنفعه و توسعه ای در کمک به دولت بویژه شرکت فولاد مبارکه اصفهان و فولاد امیرکبیر کاشان تقدیر کرد.
حدود 20 میلیون تن بار جدید از جاده به روی ریل می آید

به گزارش می متالز، بابک احمدی به ظرفیت جابجایی و افزایش ان در آتیه نزدیک خبر داد و گفت: در این پروژه هم اکنون  توان انتقال 300 هزار تن محصول در سال  تدارک دیده شد،  همچنین با اجرای فاز دوم توان انتقال 2 میلیون تن ظرفیت باری از این کارخانه ایجاد می شود.

وی به سیاست شرکت راه اهن در انجام امور مشارکتی پروژه های حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه منابع دولت به تنهایی کفاف اجرای پروژه های عمرانی را نمی دهد ما وظیفه داریم از توان بخش خصوصی نیز کمک بگیریم .

وی افزود:خط انصال فولاد امیرکبیر کاشان نیز بر همین سیاست استوار بوده که به صورت مشارکتی بین راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت فولاد امیر کبیر تاسیس شده است.

وی در ادامه افزود: حدود 110 کیلومتر برنامه برای خطوط فرعی در کشور در نظر گرفته شده که بزودی 58 کیلومتر ان به بهره برداری می رسد.

احمدی افزود: امیدوارم با تکمیل این 58 کیلومتر حدود 20 میلیون تن بار جدید در جاده به روی ریل می آید و اینکه این پروژه در استان اصفهان به عنوان استانی که حدود 15 درصد از بار کل کشور در آن تردد می کند، اتفاق خوبی است.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: این یکی از اولین خطوطی است که امسال به بهره برداری می رسد و ما امیدواریم سایر مراکز بار و صنعتی را به خطوط ریلی متصل کنیم از جمله کارخانه سایپا کاشان، که در جوار همین کارخانه است و مقدمات مذاکرات آن نیز انجام شده است که با مساعدت مقامات محلی و فرماندار محترم به زودی این کارخانه را هم متصل می کنیم.

 وی ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق امروز افتاد و پروژه ای به یاد ماندنی در شهر کاشان است که مردم این شهر و کل ایران از منافع آن بهره مند می شوند

وی در ادامه به اتصال چند شرکت دیگر به خط آهن سراسری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:  حدود 40 شرکت و مجموعه اقتضای در کشور در حال انجام پروژه های مشارکتی هستند که این پروژه ها اتفاق دقیقا حلقه مفقوده خطوط تجاری بوده اند.

وی ادامه داد:  اگر این اتصالات اتفاق بیافتد از این خطوط انتفاع کافی می شود و ما حدود 20 میلیون تن ظرفیت جدید هم اضافه میکنیم تا در ادامه با توافقاتی که شده جلو برویم و در نهایت تا 110 کیلومتر اضافه کنیم .

مهندس عزیز قنواتی نیز در حاشیه این گفتگو به هزینه بالغ بر ۸ میلیارد تومانی این شرکت برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان همگام با فولاد مبارکه اصفهان، در راستای سیاست های برنامه چشم انداز توسعه کشور و تکمیل زنجیره تولید فولاد در کشور اقدام به اجرای طرح های توسعه ای با هدف تکمیل زنجیره تولید نموده است.

قنواتی افزود: همچنین با هدف تسریع و تسهیل ارسال  محصولات فولادی  شرکت به مشتریان گمرک اختصاصی در کارخانه ایجاد شده که از همکاری گمرکات جمهوری اسلامی و راه اهن جمهوری اسلامی در اجرای این دو پروزه قدردانی می کنیم.

عناوین برگزیده