تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۲۳
بازدید: ۱۲۹۱
کد خبر: ۲۴۵۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور:

بهره برداری بیش از یک و نیم میلیون تن کنسانتره سنگ آهن از گندله در سه ماهه دوم سال 98 (+عکس)

می متالز - محمد جواد عسکری در بازید از گندله سه چاهون گفت: گندله سه چاهون در سه ماهه دوم سال 98 وارد فاز بهره برداری و تبدیل بیش از یک و نیم میلیون تن کنسانتره سنگ آهن به گندله می شود.
بهره برداری بیش از یک و نیم میلیون تن کنسانتره سنگ آهن از گندله در سه ماهه دوم سال 98 (+عکس)

به گزارش می متالز به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (بافق)؛ محمد جواد عسکری مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد صبح روز پنج شنبه 22 آذر 1397، در بازدید از روند اجرایی و نصب تجهیزات گندله سه چاهون با اعلام رضایت از میزان پیشرفت این پروژه گفت: پس از 2 ماه پیگیری پیرامون مباحث مربوط به بودجه صندوق فولاد، فرصتی بدست آمد تا از روند اجرایی و نصب تجهیزات گندله سه چاهون بازدیدی داشته باشم که جا دارد از  مجری طرح، پیمانکاران و کارگران ساعی و تلاشگر این مجموعه تشکر کنم.

وی با اظهار خرسندی از روند اجرایی کار در گندله سه چاهون علیرغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی و تحریم، میزان پیشرفت فیزیکی آن را نزدیک به 70 درصد برآورد کرد و افزود: بیش از 95 درصد از تجهیزات و ملزومات خریداری شده برای گندله سه چاهون به گمرک تحویل داده شده یا در حال ترخیص از مبادی ورودی کشور است و تلاش می شود تا بارگیری و حمل درصد کمی از تجهیزات باقی مانده است در کمترین زمان تا پایان سال انجام گیرد.

عسکری پایان سال جاری را زمان نهایی برای تکمیل و نصب تجهیزات گندله سه چاهون  به منظور انجام مراحل آزمایشی و تست سرد عنوان کرد و اظهار داشت: در پایان سه ماهه دوم سال 98 این آمادگی وجود دارد که گندله سه چاهون بصورت آزمایشی راه اندازی و شروع به کار نماید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور تاکید کرد: در سال 98 به میزان یک و نیم تا 2 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در مجموعه سه چاهون به گندله تبدیل خواهد شد که با این طرح ضمن افزایش ارزش افزوده مناسب به سنگ آهن نیروهای جوان و جویای کار نیز جذب این صنعت خواهند شد.

وی ادامه داد: 10 هزار تن از تجهیزات و ملزومات گندله سه چاهون در محل های مورد نظر نصب و جاسازی شده است و تا پایان سال 5 هزار تن باقیمانده با تلاش و پیگیری کارگران و پیمانکاران گندله نصب و تجهیز خواهد شد.

عسکری یادآور شد: ماهیانه ٨٠٠ تن نصب تجهیزات است و پیش بینی می شود برای ماه های آینده این رقم به هزار تن برسد و پیشرفت 70 درصد را دارد.

وی در خصوص تنگناها و دغدغه های موجود برای تامین منابع مالی و ارزش ریالی و ارزی پروژه گندله سه چاهون با تقدیر از صبر و تحمل نیروهای شرکت سنگ آهن مرکزی که گاهی در رنج و مشقت قرار می گیرند، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری و همراهی اعضای دولت تدبیر و امید و وزرای کشور امیدوارهستیم در 2 هفته آینده با گشایش ال سی سوم و مطالباتی که مجموعه سنگ آهن مرکزی داشته است و همچنین 180 میلیون یوان که از بانک کشاورزی داشتیم، تهاتر لازم انجام شود تا هزینه تمامی تجهیزات خریداری شده برای گندله سه چاهون پرداخت شود و از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور مطالبات سنگ آهن را 900 تا 1000 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در این زمینه نیز از محل حقوق دولتی، خزانه و موارد مربوط به مالیات و نیز سود سهامی که باید پرداخت می نمودیم، در یکی دو ماه آینده با همکاری وزرات اقتصاد و امور مالیاتی تهاتر لازم صورت خواهد گرفت.

وی با تقدیر و سپاس از زحمات تمامی نیروهای سنگ آهن مرکزی بافق سال آینده را نوید بخش به ثمر رسیدن طرح ها و پروژه های سنگ آهن عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری 5 هزار میلیاردی که در ابتدای کار قول آن را داده بودیم به مرحله اجرا و بهره برداری نزدیک شده است و این مژدگانی را به مردم خوب بافق می دهیم که تا پایان سال جاری با شروع به کار آهن اسفنجی پیشرفت خوبی را نیز در این طرح شاهد باشیم که می تواند اشتغالزایی خوبی را در پی داشته باشد و بخشی از گندله تولید شده را در آهن اسفنجی به  ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم.

عسکری توجه ویژه به مشکلات و مباحث اجتماعی مردم را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در تمامی معادن و مناطقی که فولاد در آنجا مراکز و جایگاهی دارد به این مهم توجه کافی و لازم شده است و در شهرستان بافق هم پیشرفت و توسعه آن امری قطعی و حتمی می باشد و در این خصوص حمایت و پشتیبانی لازم انجام می شود تا در آینده بافق بعنوان پایلوت معدنی و صنعتی با کمترین هزینه حمل و نقل ریلی و جاده ای در کشور معرفی شود.

عناوین برگزیده