تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۶۳۲۵
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

فاز یک شهرک حمل و نقل در تهران راه‌اندازی شد/ پایانه داری کار دولت نیست

می متالز - اسلامی با بیان اینکه فاز یک شهرک حمل و نقل از امروز فعالیت خود را در تهران آغاز کرد، گفت: این شهرک جایگاه موثری در مدیریت ناوگان و بار منطقه دارد.
فاز یک شهرک حمل و نقل در تهران راه‌اندازی شد/ پایانه داری کار دولت نیست

به گزارش می متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: اگرچه در برخی از جبهه‌ها فعالیت‌های کندی داشتیم، ولی در برآیند دستاوردها برای تحقق استقلال کشور سیاست‌گذاری‌های بسیار زیادی برای اداره کشور صورت گرفته که نشان دهنده اراده و استحکام مردم و دولت بوده است.

وی اظهار کرد: در مقطع تاریخی امروز که پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، توان و سرمایه‌های زیادی در اختیار داریم شایسته است که تراز اقتصادی کشور گسترش یابد و در این بخش باید دولت هیچ تصدی‌گری نداشته باشد.

اسلامی تأکید کرد: باید با هموارسازی، تسهیل‌گری و پشتیبانی از این بخش حضور مردم را توسعه دهیم تا سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش یابد و ما بتوانیم یک اقتصاد رقابتی را برای کشور ایجاد کنیم و این تنها با همت و پشتیبانی مردم و هموارسازی مسیر از طریق مسئولان ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ممکن است برخی قوانین سخت وجود داشته باشد که تسهیل‌کننده نبوده، اما با قانون رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار هر آنچه در این مسیر وجود داشته در این قانون دیده شده است.

وی افزود: ما باید به یک اقتصاد کارآمد برسیم و نقاط ضعف و ناامید‌کننده را در این مسیر رفع کنیم و در این بخش اراده و پتانسیل‌ها از سوی مسئولان باید وجود داشته باشد.

اسلامی یادآوری کرد: در وزارت راه و شهرسازی به ویژه در بخش حمل و نقل هیچ نقشی را ایفا نمی‌کنیم مگر آنکه از قبل اقدامات حمایتی و تسهیل‌کننده وجود داشته باشد تا این بخش به شکوفایی برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نکته مهم در طرح جامع حمل و نقل نظام لجستیک کشور است، افزود: در نظام لجستیک حمل و نقل ترکیبی ایجاد می‌شود که زمینه‌ساز افزایش ظرفیت ترانزیت می‌شود و این نظام در حوزه حمل و نقل یک حلقه مفقوده بوده که باید کمک کنیم با استفاده از بخش خصوصی این حوزه را توسعه دهیم.

اسلامی با اشاره به اینکه افتتاح فاز یک شهرک حمل و نقل باعث می‌شود که سهم ناوگان و جامع رانندگان بیشتر دیده شود، افزود: در این پارک لجستیک بار خودرو و کامیون‌ها از تمامی سرویس‌ها برخوردار می‌شوند و با توجه به نزدیکی این شهرک مشکلات مربوط به حوزه رفت و آمد آسان‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: شهرک حمل و نقل در نزدیکی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) قرار دارد و در این منطقه قطار، هواپیما و جاده به یکدیگر متصل می‌شود که نتیجه آن افزایش کارآیی در این حوزه است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان راهداری و مدیریت این شهرک تمامی نیاز‌ها و کاستی‌های این بخش را برطرف کرده‌اند و با ایجاد یک تقاطع غیرهمسطح و دسترسی آسان به مراکز شهری مشکل تردد را برای رانندگان برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه  پایانه داری کار دولت نیست، اظهار کرد: ما به هیچ وجه نیاز به پایانه و پایانه داری نداریم و به این کار به زودی خاتمه می‌دهیم و این نقش‌آفرینی جامعه حمل و نقل برای ما بسیار مهم است.

اسلامی افزود: جامعه حمل و نقل باید وظایف خود را بر عهده بگیرند و از سوی دیگر لجستیک‌ها باید وظایف ناوگان خود در شرکت‌ها را بر عهده بگیرند تا عدالت در این زمینه ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این بخش از تمامی کارکنانی که وظایف خود را به صورت ۱۰۰ درصدی انجام داده‌اند خالصانه حمایت می‌کنیم، زیرا که جامعه رانندگان سهم بزرگی از بازار ترانزیت را بر عهده دارد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین بهره‌برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل با بیان اینکه شهرک حمل و نقل جایگاه مؤثری در بحث جابه‌جایی‌ ناوگان و حمل بار دارد، اظهار کرد: تاکنون چنین ظرفیتی در تهران وجود نداشته و این ایده از ۲۸سال پیش شروع شده است.

وی ادامه داد: امروز فاز یک را آماده‌ کرده‌ایم که می‌تواند نقش مؤثری در جابه‌جایی‌ بار و ایجاد اشتغال داشته باشد و ما در نظام جامع حمل‌ونقل پارک‌های لجستیک‌ را طراحی کرده‌ایم.

اسلامی اظهار کرد: در پارک لجستیک بار، باراندازی و انبارداری انجام می‌شود و این سه مکمل‌ یکدیگر هستند و به نوعی تجمیع گاراژ‌ها محسوب می‌شود.

۹۰ درصد حمل بار کشور توسط جاده‌ها انجام می‌شود/ تردد ۲۵ هزار کامیون در استان تهران

در ادامه عبدالهاشم حسنیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل بار کشور توسط جاده‌ها انجام می‌شود، افزود: در استان تهران ۲۵هزار کامیون وجود دارد که بخشی از آلودگی‌های هوا مربوط به کامیون‌ها است.

وی افزود: این مجموعه با پتانسیل ۳۲۰ شرکت جایگزین پایانه نسیم شهر خواهد شد و از امروز ۷ شرکت فعالیت‌های خود را آغاز کردند و تا پایان سال تعداد زیادی از شرکت‌ها در این شهرک حمل‌ونقل بارگیری‌ خواهند کرد.

عناوین برگزیده