تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۵۵
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۲۷۱۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی انجام شد

بومی‌سازی دستگاه «کاتد کنی» در مجتمع مس شهربابک

می متالز - مهندس «علی مهدوی» مدیر امور لیچینگ مجتمع مس شهربابک گفت: دستگاه کاتد کنی، پس از موافقت و حمایت مجموعه مدیریتی مجتمع مس شهربابک، توسط واحد مهندسی شرکت مس طراحی و عملیات ساخت آن در کارگاه ساخت سرچشمه انجام شد و به بهره‌برداری رسید.
بومی‌سازی دستگاه «کاتد کنی» در مجتمع مس شهربابک

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، مدیر امور لیچینگ مجتمع مس شهربابک با اعلام این خبر و با تأکید بر این‌که این اقدام در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی انجام شده است گفت: از ابتدای راه‌اندازی کارخانه لیچینگ میدوک در سال 1391 همواره جداسازی صفحات مسی از بلانک‌های استنلس استیل به‌عنوان یک از پر چالش‌ترین مسائل پیش روی این امور بود.
وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تحریم‌ها دسترسی به برنامه‌های اصلی دستگاه کاتد کنی اولیه که توسط شرکت EPCM طراحی شده بود و همچنین به دلیل وجود برخی مشکلات ذاتی دستگاه مثل وجود سنسورهای متعدد و بروز خطاهای مکرر که منجر به توقف دستگاه می‌شد بهره‌وری این دستگاه پایین آمده بود.
مهدوی با بیان این‌که درمجموع پیچیدگی کار منجر به عدم رضایتمندی پرسنل شده بود اظهار داشت: با در نظر گرفتن این مسائل امور لیچینگ مجتمع مس شهربابک با تشکیل کارگروه تخصصی بررسی و رفع نواقص این دستگاه را در دستور کار قرار داد.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده توسط این کارگروه به این نتیجه رسیدیم که مساله بومی‌سازی ماشین کاتد کنی را در دو حوزه طراحی و ساخت و با توجه به پتانسیل‌های موجود در کارگاه ساخت سرچشمه در دستور کار قرار دهیم.
به گفته مدیر امور لیچینگ مجتمع مس شهربابک جلوگیری از خروج هزاران دلار ارز از کشور، هزینه پایین به دلیل طراحی و ساخت در داخل کشور، افزایش کیفیت دستگاه کاتد کنی و افزایش ایمنی پرسنل از مهم‌ترین مزایای اقتصادی این طرح است.
مهدوی تأکید کرد: کاهش زمان عملیات و تسهیل آن به دلیل تغییر نحوه کاتد کنی از حالت دستی به حالت نیمه اتوماتیک، بالا بردن کیفیت کاتد خروجی لیچینگ، بهبود و استانداردسازی فرایند کاری و کاهش خرابی الکترودها از مهم‌ترین مزایای دستگاه جدید نسبت به روش قبلی است.
مدیر امور لیچینگ مجتمع مس شهربابک با بیان این‌که همکاری و تعامل واحدهای مرتبط با این پروژه در مجتمع مس سرچشمه و شهربابک منجر به خلق دستاورد بی‌نظیری شده است گفت: بدون شک حمایت مدیران، معاونان مجتمع، مدیران و روسای امور لیچینگ و اعتماد آنان به پرسنل و توانمندی‌های آنها نقطه عطف ساخت داخلی این دستگاه بوده است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده