تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۲۷۸۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر آزمایشگاه و کنترل کیفیت آلومتک:

تمرکز آلومتک بر تولید محصولات هادی است

می متالز - مدیریت آزمایشگاه و کنترل کیفیت آلومتک گفت: تمرکز شرکت آلومتک بر تولید محصولات آلومینیومی هادی برق است به همین دلیل کیفیت مواد اولیه اهمیت زیادی دارد.
تمرکز آلومتک بر تولید محصولات هادی است

به گزارش می متالز، جوادی، مدیر آزمایشگاه و کنترل کیفیت آلومتک اظهار داشت: این مجتمع تولیدی از دو کارخانه آلومتک و آلومراد تشکیل شده که در آن‌ها چهار خط کامل تولیدی فعالیت می‌کنند، آلومراد تولیدکننده مفتول آلومینیومی 9.5 میلی‌متری است که این محصول مواد اولیه برای تولید سیم و هادی‌های آلومینیومی است و در خط تولید دیگری بیلت‌های 6 ،7 و 8 اینچ تولید می‌شود که این بیلت‌ها نیز مواد اولیه برای تولید پروفیل‌ها هستند. پروفیل‌ها به دو منظور تولید می‌شوند؛ هم پروفیل‌هایی که نقش هادی دارند و هم پروفیل‌هایی که برای مصارف ساختمانی مورد مصرف قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در مفتول آلومینیومی هم مفتول خالص و هم مفتول آلومینیومی آلیاژی سری شش تولید می‌کنیم. در بحث بیلت‌ها نیز هم بیلت‌ خالص و هم بیلت‌‎ آلیاژی تولید می‌کنیم.

مدیر آزمایشگاه و کنترل کیفیت آلومتک بیان کرد: برای تولید هادی‌های آلومینیومی، با استفاده از دستگاه کشش مفتول 9.5 میلی‌متری مطابق استانداردهای مرسوم به سیم‌هایی با قطر پایین تبدیل شده و در دستگاه استرندر به‌هم تابیده می‌شوند. در خط اکسترودر نیز هادی‌های تولیدشده روکش می‌شوند.

وی گفت: معمولا خلوص بیلت‌های تولیدی آلومتک 98.5 درصد به بالاست و در واقع در ساخت بیلت‌ها از آلیاژ 60.61 و 60.63 استفاده می‌شود. درصورت درخواست مشتری از قراضه نیز استفاده می‌کنیم چون در برخی موارد بحث هادی بودن برای مشتریان ما اهمیت ندارد و در خواست بیلت‌هایی را دارند که در ساخت آن‌ها از قراضه استفاده شده است. اما به‌صورت کلی چون هادی بودن برای ما مهم است از خلوص 98.5 درصد استفاده می‌کنیم.

عناوین برگزیده